English

در جریان سفر به بروجرد؛

بازدید معاون رئیس‌جمهور از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی بازدید کرد.

بازدید معاون رئیس‌جمهور از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز با همراهی هوشنگ بازوند استاندار لرستان و سایر مسئولان استانی، از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی که متعلق به اواسط دوره قاجار است بازدید کرد.

این خانه تاریخی که به‌شماره 14475 در سال 1384 در فهرست میراث ملی به‌ثبت رسیده است دارای حدود 600 مترمربع زیربناست و در تملک نوادگان آیت‌الله بروجردی قرار دارد. این خانه تاکنون در چند مرحله مرمت شده است.

بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هرساله از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی بازدید می‌کنند، ضمن اینکه این خانه تاریخی، در ایام محرم نیز، میزبان عزاداران حسینی است.

قسمتی از پرده کعبه که پادشاه عربستان حدود 70 سال پیش به آیت‌الله بروجردی تقدیم کرده بود در این خانه تاریخی به‌نمایش گذاشته شده که معاون رئیس‌جمهوری از این پرده نیز بازدید کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه سفر خود به شهرستان بروجرد از خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی که در اواسط دوره قاجار بنا شده است بازدید کرد.

بازدید معاون رئیس‌جمهور از خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی

این خانه تاریخی به‌شماره 11753 در فهرست میراث ملی به‌ثبت رسیده است و هم‌اکنون کاربری فرهنگی دارد. خانه افتخارالاسلام طباطبایی 1600 مترمربع وسعت دارد و دارای تزیینات زیبای کاشی و نقاشی روی چوب است.

این خانه تاریخی را قرار است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان به موزه مفاخر و مشاهیر تغییرکاربری دهد. خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی دارای سه بخش بیرونی، اندرونی و خلوت است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه از موزه تاریخی بروجرد نیز بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه