English

نیاز به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم

‌شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: 4000 میلیارد تومان برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم نیاز است.

نیاز به 4000 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم

به گزارش خبرگزاری موج، «محمود عیدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری ثامن برگزار شد، اظهار کرد: 4000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فضاهای عمومی طرح بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مورد نیاز است.

وی افزود: طرح نوسازی بافت فرسوده ثامن در محدوده‌ای به وسعت 310 هکتار به چهار قطاع بزرگ اجرا می‌شود و 30 درصد از این مساحت به احداث فضاهای عمومی اختصاص یافته است.

عیدی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن از حدود 20 سال پیش آغاز شده و این طرح هم‌اکنون با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که در بخش انتفاعی پروژه بیش از 400 پروژه تعریف شده و هم‌اکنون 180 پروژه از این تعداد در دست اجراست.

وی با بیان این‌که امسال 180 میلیارد تومان آزادسازی ملک صورت گرفته است، تصریح کرد: 670 میلیارد تومان نیز تحقق از بودجه 800 میلیارد تومانی در سال جاری انجام شد. 

شهردار منطقه ثامن مشهد خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم درخواست اعطای 1000 میلیارد تومان تسهیلات برای ادامه پروژه‌های نوسازی را داشتیم که تاکنون این درخواست به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به این‌که سرانه فضای سبز منطقه هم‌اکنون 4.3 مترمربع برای هر شهروند است، افزود: 13 هزار و 900 مترمربع مجوز ساخت باغ بام صادر شده و 4000 مترمربع باغ بام در قالب 6 پروژه احداث شده است.

عیدی با بیان این‌که منطقه ثامن از آسیب‌پذیرترین مناطق شهری است و در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، یادآور شد: بنابراین می‌کوشیم اجرای طرح بازسازی را سرعت بخشیم. 

وی ادامه داد: 2500 میلیارد تومان باید برای املاک در مسیر و بافت فرسوده در نظر بگیریم تا خریداری شوند اما حداکثر اعتبار ما برای این حوزه به میزان 250 میلیارد تومان است. 

شهردار منطقه ثامن با بیان این‌که پنج المان در این منطقه به‌مناسبت استقبال از بهار نصب می‌شود، گفت: اسکان زائران در مجموعه ورزشی وحدت با ظرفیت 300 نفر صورت خواهد گرفت. 

وی یادآور شد: برای نخستین بار در منطقه ثامن دستگاه‌های عطرافشان در ابتدای سال نو نصب می‌شود که این دستگاه‌ها با تعداد 25 عدد به اعتبار 70 میلیون تومان خریداری شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه