English

استاندار‌ کردستان:

اختیارات شورای آموزش و پرورش کردستان از سال آینده افزایش می‌یابد

استاندار کردستان گفت: با اشاره به سیاست کاهش تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، از سال آینده اختیارانت شورای آموزش و پرورش استان افزایش می‌یابد.

اختیارات شورای آموزش و پرورش کردستان از سال آینده افزایش می‌یابد

‌به گزارش خبرگزاری موج، ‌عبدالمحمد زاهدی امروز(21 اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار کرد: سیستم آموزشی در کشور ما با مشکلاتی همراه است که موجب می‌شود دانش آموزان خلاق و پرسشگر بار نیایند.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات پرورشی و تربیتی در مدارس، بر لزوم تجدید نظر در شیوه‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی در مدارس تاکید کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: نظام آموزشی کشور دانشجویان و دانش آموزان را منفعل کرده و نمی‌تواند هیچ خلاقیت و پرسشگری در ذهن دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این مسئله تنها مربوط به استان کردستان نیست و کل نظام آموزشی کشور را در بر می‌گیرد و لازم است این خلأ در سطح کلان بررسی شود.

زاهدی خلاق و پرسشگر بودن دانش آموزان را در کاهش گرایش آنها به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار دانست و گفت: امروز خانه، مدرسه و جامعه ما تحت تاثیر فضای مجازی و جهانی شدن قرار گرفته است که لازم است روش‌های تربیتی نیز با این وضعیت منطبق باشد.

وی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پورش کردستان در سه سال اخیر، بیان کرد: با کاهش سیاست تمرکززدایی، اختیارات شورای آموزش و پررش استان نیز از سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

استاندار کردستان ایجاد مدرسه‌های قرآن را در آموزش و پرورش اقدامی نامناسب دانست و افزود: ایجاد مدارس قرآن در آموزش و پرورش همانند نظام یارانه و مسکن مهر انجام شد که یک شبه تابلوهایی بدون تعریفی صحیح و اقدامی عملی با عنوان مدرسه قرآن در کنار تابلوهای مدارس نصب شد.

وی از آموزش و پرورش خواست تا این تابلوها را در سطح مدارس استان جمع آوری کند و خاطرنشان کرد: گرچه ترویج فرهنگ قرآنی و سوق دادن جوانان و نوجوانان به این سمت کاری ضروری است اما مدارس قرآن در عمل چیزی جدا از مدارس عادی نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی