English

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

حریم گسل تبریز در معرض ساخت‌وسازهای بی‌رویه قرار گرفته است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کم‌توجهی برخی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی به آیین‌نامه‌ها و مقررات ساخت‌وساز، گفت: متاسفانه در دهه‌های گذشته حریم گسل تبریز در معرض ساخت‌وسازهای بی‌حساب قرار گرفته و بخش عمده‌ای از این ساخت‌وسازها را دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و شبه‌دولتی که بعضاً متولی بحث زلزله هم هستند، انجام داده‌اند.

حریم گسل تبریز در معرض ساخت‌وسازهای بی‌رویه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با ابراز تاسف از اینکه روند ساخت‌وساز در حریم گسل تبریز ادامه داد، افزود: دستگاه‌های متولی نظارت بر ساخت‌وساز، بخاطر تناقض منافع به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و همین امر باعث شده است که این مقررات در سطح عموم نیز جدی گرفته نشود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی برای سامان‌دهی این موضوع مصمم است، گفت: انتظار ما این است که وزارت راه این موضوع را در سطح ملی و استانی به صورت یکپارچه دنبال کند و با موضوعات بصورت مقطعی و احساسی برخورد نشود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص طرح اجرای رویه بتنی در جاده‌های کشور، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی این طرح را در استان آذربایجان شرقی اجرایی نکرده و با وجود اهتمام دستگاه‌های استانی، در بدنه مهندسی وزارت راه در این خصوص مقاومت می‌شود.

پورمهدی با بیان اینکه عرضه قیر رایگان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موجب شده است که اقبالی به طرح رویه بتنی نشود، گفت: البته در بحث آسفالت هم وضعیت خوبی نداریم و کیفیت آسفالت در پروژه‌های راه‌سازی بسیار پایین است.

وی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا از اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای رویه بتنی جاده‌ها حمایت کرده و بخشی از این طرح را به صورت نمونه در جاده‌های استان شروع کنند.

پورمهدی با اشاره به اینکه بیش از شش هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان اجرا می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها، شامل بتن‌ریزی است، بنابراین در بحث بتن باید کیفیت کار را جدی بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه