English

مدیرکل استاندارد هرمزگان:

۷۷گرم طلای غیر استاندارد کشف شد/مردم به استاندارد طلا دقت کنند

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 77 گرم طلای غیر استاندارد شامل انواع پلاک، سکه، گوشواره کشف شد.

۷۷گرم طلای غیر استاندارد کشف شد/مردم به استاندارد طلا دقت کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استاندارد هرمزگان، عیسی باقرزاده همایی در خصوص خرید طلاهای غیر استاندارد هشدار داد و افزود: به همت کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و در راستای طرح هماهنگ نظارت بر اجرای استاندارد از ابتدای سال جاری تا کنون 77 گرم طلای غیر استاندارد شامل انواع پلاک ، سکه، گوشواره و ... طی 250 مورد بازرسی از 29 واحد عرضه متخلف این مصنوعات کشف و توقیف شد.

باقرزاده با اشاره به رعایت درج اختصاری کدشناسایی اعلام کرد: مصنوعاتی مانند طلا و نقره دارای استاندارد ملی ایران به شماره 2132 است که کلیه این مصنوعات باید عیاری منطبق با عیارهای رسمی ایران داشته باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد: در این گونه مصنوعات عیار طلا که یک عدد سه رقمی است و کد شناسایی کارگاه که اولین حرف لاتین استان محل تولید است بصورت اختصاری و خوانا برروی طلا حک می شود.

وی افزود: مردم باید هنگام خرید به نشانه گذاری استاندارد طلا دقت کرده زیرا اغلب طلاهای فاقد نشانه گذاری از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و دارای عیاری پایین تر از حد استاندارد هستند که هیچگونه نظارتی بر مراحل تولید این مصنوعات صورت نمی گیرد.

باقرزاده همایی خاطرنشان کرد: به کلیه تولید کنندگان و توزیع کنندگانی که مصنوعات و یا فاکتورهای خود را بدون کدشناسایی عرضه می نمایند برای با اول اخطار کتبی و در صورت عدم اقدام یا تکرار موارد ضمن جمع آوری و توقیف مصنوعات غیر قانونی (یا توقیف خط تولید مربوطه) پرونده واحد متخلف به مراجع قانونی ذیصلاح ارسال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه