English

۶۸ هزار خانوار کرمانشاهی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: از 168 هزار مددجوی کرمانشاهی تعداد 35 هزار و 500 نفر زنان سرپرست خانوار هستند که مهریه، حقوق و هیچ مستمری دریافت نمی‌کنند.

68 هزار خانوار کرمانشاهی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

حسین خدرویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه چتر خدماتی و حمایتی این نهاد از دورترین و محروم‌ترین روستاها تا شهرها را پوشش می‌دهد، گفت: بر اساس آخرین آمار 5319 نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که برای خدمات‌رسانی به آن‌ها علاوه بر منابع کمیته امداد از مساعدت و همکاری 23 هزار و 820 حامی نیز استفاده می‌شود.

خدرویسی بابیان اینکه 2481 نفر از مردان سرپرست خانوار که به دلیل بیماری یا حادثه توان مدیریت خانواده را ندارند و مستمری دریافت نمی‌کنند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: کمیته امداد استان کرمانشاه ماهانه سه میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان مستمری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال 4000 نفر اشتغال برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شد که از این نظر جز سه استان برتر کشور قرار دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 62 میلیارد تومان در اشتغال هزینه شده است و دستگاه نخست استان در حوزه اشتغال محسوب می‌شود.

خدرویسی درباره تسهیلات تعیین‌شده برای اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: امسال 38 میلیارد و 500 میلیون تومان سهمیه اشتغال کمیته استان بوده که برای نخستین بار در سفر ریاست جمهوری به استان بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای 50 میلیارد تومان اعتبار افزوده‌شده و درمجموع اکنون سهمیه استان 87 میلیارد تومان است.

خدرویسی بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل کمیته امداد 20 درصد به افراد غیر مددجو وام پرداخت می‌شود، گفت: میانگین کمک‌های مردمی در ماه کمتر از یک میلیارد تومان است درحالی‌که به‌طور میانگین هرماه 20 میلیارد تومان برای مددجویان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بر اساس بودجه 95 موظف است سالانه 10 درصد از مددجویان خود را از چرخه حمایتی خارج کند، عنوان کرد: اکنون 12 هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه بابیان اینکه امسال 5000 مددجو با مجموع اعتبار هشت میلیارد و 455 میلیون تومان هدیه ازدواج دریافت کرده‌اند، گفت: درآمد صندوق صدقات از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد تومان و درآمد زکات 8.5 میلیارد تومان بوده است.

خدرویسی بابیان اینکه اکنون 3763 صندوق بزرگ، 3421 متوسط و 216 هزار صندوق کوچک در مغازه‌ها و منازل وجود دارد، افزود: 50 میلیارد ریال کمک‌های مردمی از طریق صندوق صدقات در 11 ماه امسال جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 29 مرکز نیکوکاری وجود دارد، گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی، با هماهنگی سازمان صداوسیما، آموزش‌وپرورش، بسیج مستضعفین و سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

خدرویسی بابیان اینکه مرحله نخست جشن نیکوکاری چهارشنبه 18 اسفند در 1000 پایگاه کمیته امداد برگزار می‌شود، افزود: این جشن پنجشنبه 19 اسفندماه در پایگاه‌ها و ستادهای احسان و نیکوکاری در معابر عمومی و روستاها و روز جمعه در پایگاه‌ها و مصلاهای نماز جمعه برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه