English

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان:

۱۲۵۰ نفر در استان زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از خارج شدن ۱۲۵۰ نفر در استان زنجان از چرخه دیالیز خبرداد.

۱۲۵۰ نفر در استان زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا طهماسبی امروز در همایش تجلیل و تکریم از خیرین با اشاره به افتتاح مرکز دیالیز انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان اظهار داشت: این انجمن توانسته از ابتدای تاسیس  یعنی از سال 70 از 1600 نفر مراجعه کننده  1250 نفر را از چرخه دیالیز خارج کند.

وی با بیان اینکه 70 هزار بیمار کلیوی در سطح کشور وجود دارد، افزود: 48 درصد از این تعداد پیوند کلیه و 52 درصد بیمار دیالیزی هستند که ما یک چهارم کمتر بیمار دیالیزی داریم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه تمامی شهرستانهای استان دارای مراکز دیالیز و دفاتر نمایندگی انجمن هستند، گفت: آموزش پیشگیری و اطلاع‌رسانی سبب شده تا این نتایج به دست بیاید و 1250 نفر از چرخه دیالیز خارج شوند.

وی با بیان اینکه سالانه هزاران نفر با مراجعه به درمانگاه‌های تخصصی علوم پزشکی در مراحل نخست درمان شده و به دیالیز و مراحل خطر نرسیدند، ابراز کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی درست بیماریها را کاهش داد تا همه بدانیم چگونه بیمار نشویم.

طهماسبی با ابراز اینکه دیالیز یک انتخاب نیست بلکه نتیجه اشتباه گدشته است، عنوان کرد: تاوان این اشتباه یک عمر درد و رنج جسم و زندگی است.

وی با اشاره به ساخت ساختمان مرکزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان در پنج طبقه خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف ایجاد چرخه درمان، آموزش و حمایت از بیماران کلیوی ایجاد شد که این کار در مدت دو سال انجام شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اولویت نخست در ساختمان مرکزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی به بخش دیالیز داده شد، اظهار داشت: هوشنگ ادهمی خیر بزرگوار زنجانی آماده شدن بخش دیالیز انجمن را برعهده گرفتند.

وی پیشرفت چهار طبقه‌ دیگر ساختمان پنج طبقه‌ای انجمن حمایت از بیماران کلیوی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم در سال 96 بتوانیم تمام طبقات این ساختمان آماده بهره‌برداری باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه