English

معاون وزیر ارشاد اسلامی در بوشهر:

قرآن کتاب مهربانی و شفا و رحمت است

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن کتاب مهربانی و شفا و رحمت است و هیچ قانونی برتر از آن وجود ندارد.

قرآن کتاب مهربانی و شفا و رحمت است

به گزارش خبرگزاری موج، سید هادی حسینی ظهر امروز در نخستین جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر با بیان اینکه انس با قرآن کریم یکی از رسالت‌های مهم مسلمانان است اظهار داشت: قرآن کتاب مهربانی و شفا و رحمت است و هیچ قانونی برتر از آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر نقش مهم انس با کتاب آسمانی برای پیشرفت و تعالی جامعه و انسان تصریح کرد: اگر جامعه‌ای به این کتاب عمل کند انحراف ندارد.

معاون وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نشر قرآن کریم در جهان افزود: با تمسک به قرآن و فرهنگ قرآنی، می‌توانیم مبشرین خوبی برای نشر قرآن در جهان اسلام باشیم.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی محل تضارب آراست تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محل مناقشه نیست چراکه ما می‌خواهیم محل بشارت به مردم و ایجاد عدالت فرهنگی اجتماعی باشیم.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرانی در جامعه خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نه تنها این جامعه راه سعادت را طی می‌کند بلکه از بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها مصون می‌ماند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، دوران انتظار است گفت: از دوران دفاع مقدس به عنوان یک دوران انتظار برای ایران اسلامی یاد می‌کنیم پس در قرون حاضر نیز باید شرایطی فراهم کنیم که در آینده خشتی خالی نماند وهمان فرهنگ جامعه ما شود.

حسینی با بیان اینکه شهدا با انس به قرآن به این مسیر ارزشمند گام نهادند گفت: استان بوشهر نیز با داشتن شماری زیادی از شهدای قرآنی، استانی پیشگام در این عرصه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی اصیل، آمیخته با اسلام ناب محمدی و فاخر و ارزشمند است افزود: اصغر فرهادی و امثال این هنرمندان برجسته همواره در تاریخ کشور بروز ظهور داشته و دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان توانمندی در عرصه‌های مختلف ایران اسلامی هنرنمایی می‌کنند خاطر نشان کرد: هنرمندان ایران اسلامی در بیشتر جشنوارهای ملی و بین‌المللی توانیی خود را نشان داده‌اند که اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده از آن جمله است.

حسینی با بیان اینکه بزرگی ملت و غنای فرهنگ ایران، کارگردان ایرانی نشان داد تصریح کرد: حاضر نشدن کارگردان ایرانی در دریافت برنده جایزه اسکار، بزرگی ملت و غنای فرهنگ ایران نشان داد.

در این همایش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت 591 نفر در رشته های مختلف قرآنی شرکت کردند و 542 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

حمیده ماحوزی با بیان اینکه دو سال متوالی استان بوشهر به عنوان استان برتر قرآنی معرفی شده است افزود: امسال استان بوشهر در بین استان‌های همردیف مقام نخست و در بین تمامی استان‌های کشور رتبه چهارم را در زمینه فعالیت‌های قرآنی کسب کرده است.

در این همایش از 45 فعال و حافظ برتر قرآنی در سطح ملی و بین المللی تجلیل شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه هنرهای تجسمی قرآن در 10 غرفه شروع به کار کرد که تا یک هفته در مجتمع 9 دی دایر است.

این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 22 آماده بازدید علاقمندان است.

برای برگزاری این نمایشگاه 400 اثر هنری ارسال شده بود که در نهایت 60 اثر برگزیده شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه