English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

موقوفات متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به مردم است/ سهم ۵ هزار نفری هرمزگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: اگر مردم نسبت به احکام وقف آشنایی و اشراف داشته باشند قطعا کمتر دچار مشکل خواهند شد و در واقع موقوفات متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به مردم است و تنها اداره اوقاف متولی وقف است.

موقوفات متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به مردم است/ سهم 5 هزار نفری هرمزگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال گسترده افراد از آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم و سهمیه 5 هزار نفری هرمزگان اظهار داشت: تاکنون 4 هزار و 682 نفر در سامانه برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم تا پایان امروز به 5 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه 22 مکان جهت برگزاری آزمون طرح حفظ قرآن کریم در استان هرمزگان پیش‌بینی شده است، افزود: امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی و با همت افراد قرآنی و اصحاب رسانه بتوانیم بر روی جوانان استان سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون شفاهی از یکم بهمن تا 27 بهمن‌ماه است و آزمون کتبی نیز در روز 28 بهمن‌ماه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: شهرستان‌های بندرعباس با چهار پایگاه، قشم دو پایگاه، بشاگرد سه پایگاه، بندرلنگه دو پایگاه و حاجی آباد یک پایگاه در این طرح فعال هستند.

وی با بیان اینکه این آزمون در 11 رشته به تفکیک جزء 30، جزء 30 و 1، جزء 30 ، 1 و 2، جزء 5، جزء 10، جزء 15، جزء 20 و حفظ کل، 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع برگزار می‌شود، عنوان داشت: به جز رشته 120 موضوع که مربوط به نوجوانان است بقیه رشته‌ها محدودیت سنی ندارد.

این مسوول ادامه داد: شرکت در آزمون شفاهی و کتبی الزامی است و گواهینامه حفظ برای افرادی صادر می‌شود که مجموع امتیاز کتبی و شفاهی آنها بالای 70 باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: افرادی که در دو سال گذشته گواهینامه دریافت کرده‌اند می‌توانند در رشته‌های بالاتر شرکت کنند و افرادی که قبول نشده‌اند می‌توانند مجدد در همان رشته شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظان انجام می‌شود، ادامه داد: شرکت افرادی که ثبت نام نکرده‌اند اما علاقمند به خودآزمایی در رویداد بزرگ قرآن کریم هستند می‌توانند در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کرده و بعد از تصحیح اوراق، از نمرات خود مطلع شوند.

این مقام مسوول اظهار کرد: بهترین احسان سنت حسنه، وقف است و هدف از برگزاری این جلسه اطلاع‌رسانی هرچه بهتر در جهت برگزاری بزرگ‌ترین رویدادهای طرح حفظ قرآن و مسابقات قرآنی است.

گرایلی اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در سه حوزه بقاع متبرکه، موقوفات و برگزاری مسابقات قرآنی فعالیت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای تدابیر حکیمانه رهبری در راستای تربیت حفاظ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به «قطب فرهنگی» طرح تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن در دستور کار قرار داده است.

حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: در سال جاری اوقاف و امور خیریه هرمزگان، سه مرحله اعزام جهت آموزش 134 مربی قرآنی به قم داشته است.

این مسوول تصریح کرد: استان هرمزگان در رشته حفظ دارای چندین جایگاه در کشور است و ما باید مقام‌ها و جایگاه‌های بیشتری در این حوزه داشته باشیم و حمایت‌های سازمان‌های فرهنگی در این راستا لازمه کار قرآنی است.

وی خطاب به رسانه‌های گفت: ما نیازمند به قلم و حمایت‌های شما هستیم و رسانه جزئی از ملزومات هر سازمان است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان عنوان کرد: ما باید در راستای تربیت قرآنی به گونه‌ای عمل و برنامه‌ریزی کنیم که در تمامی رشته‌های قرآنی در مرحله کشوری حائز رتبه شویم و درآمدهای قرآنی برای زیرساخت‌های لازم در جهت تربیت مربیان کشوری هزینه خواهد شد.

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه سنت حسنه وقف می‌تواند در همه اعصار و شرایط به جامعه و معیشت مردم کمک کند، اضافه کرد: اگر مردم نسبت به احکام وقف آشنایی و اشراف داشته باشند قطعا کمتر دچار مشکل خواهند شد و در واقع موقوفات متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به مردم است و تنها اداره اوقاف متولی وقف است.

این مقام مسوول یادآور شد: ورود خیرین در حوزه ساخت و سازهای قرآنی نسبت به محافل قرآنی بسیار مؤثر و تاثیرگذار است بطوریکه در همین شهرستان پارسیان یک وقف دسته جمعی برای ساخت دارالقرآن داشتیم و چند نفر خیر، زمینی را در این خصوص تهیه کردند و اولین دارالقرآن موقوفی در این شهرستان راه‌اندازی شد و اگر ما بتوانیم به مردم اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص وقف قرآنی انجام دهیم قطعا تاثیرات به‌سزایی در حوزه قرآنی را در آینده هرمزگان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در پایان عنوان داشت: وقف جمعی باید ترویج پیدا کند که در این زمینه نیاز به کمک و یاری رسانه‌هاست و امیدوارم در این حوزه شاهد رشد و پیشرفت‌های چشمگیر در استان هرمزگان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه