English

امام جمعه قم:

مردم تداوم راه سید الشهدای خدمت را با انتخاب رئیس‌جمهور نشان دهند

امام جمعه قم گفت: مردم تداوم راه سید الشهدای خدمت را با انتخاب رئیس‌جمهور بصیر، فاضل، انقلابی، مردمی و پرکار نشان دهند.

مردم تداوم راه سید الشهدای خدمت را با انتخاب رئیس‌جمهور نشان دهند
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه ریشه منافقان کفر است، اظهار داشت: خداوند در آیات سوره توبه پیامبر را از نقشه‌های شوم منافقان آگاه می‌کند و می‌فرماید منافقان اگرچه با زبان اظهار عذر و بهانه می‌کنند؛ ولی ازآنجایی‌که خود را گنهکار نمی‌دانند توبه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد برای فرار از مسئولیتی که برعهده‌شان گذشته شده بهانه‌هایی می‌آورند که خودشان هم می‌دانند غیرموجه است افزود: در نظام اسلامی وقتی مأموریتی به یک مؤمن سپرده می‌شود باید از انجام آن مأموریت استقبال کند و با بهانه شانه از زیر بار مسئولیت خالی نکند.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم درباره حادثه تأسفبار سقوط بالگرد رئیس‌جمهور مردمی و محبوب ایران، گفت: آیت‌الله رئیسی نشان خدمت رضوی را با خادمی نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه کرد و با نشان افتخار شهادت ختم نمود و این حادثه همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان را دچار ماتم و اندوه کرد.

وی با تأکید بر اینکه پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدن توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ خللی در عزم و اراده و تمشیت امور ملت ایجاد نخواهد شد، افزود: انتظار این است که مردم تداوم راه سید شهدای خدمت و سید محرومان را در انتخاب یک رئیس‌جمهور بصیر، فاضل، انقلابی، مردمی و پرکار نشان دهند به‌گونه‌ای که اعتماد و امید مردم با حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و جهش تولید با مشارکت مردم و تحول مدیریتی و تحول و تقویت هنجارهای فرهنگی و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی شکل بگیرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به عبرت‌ها و درس‌های فراوانی که در این حادثه غم‌بار نهفته است، گفت: صاحبان فکر و تأمل لازم است در جهت ارتقای هوشیاری امنیتی این درس‌ها را به کار گیرند و امیدواریم خداوند این روزها که روزهای سختی برای رهبر و ملت قدرشناس و بصیر ایران است را به لطف و کرمش برای همه جبران کند.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی موفق شد تصویر امیدبخشی در میان مدیران انقلابی از خود به‌جای گذارد و در عمر کوتاه خدمت خود اثبات کرد که بدون معطل‌کردن کشور به اراده دشمن و اتکا به نسخه بیگانگان و با تلاش مضاعف و افزایش مبادلات با کشورهای دوست و همسایه و اتکای به توان مردم می‌توان به مشکلات فائق آمد و گام‌های بزرگی را برداشت و با اولویت‌دادن به اقدامات بنیادی بر اقدامات مقطعی و موقتی فردای کشور را فدای امروز نکرد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه پس از این ضایعه بزرگ باید به نکاتی توجه کرد، افزود: تشییع شهدای خدمت در واقع اظهارنظر قاطع مردم ایران بود که با حضور پر شور و شعور خود نشان دادند همچنان به‌نظام و مسئولان خدوم و دلسوز و صادق خود وفادار و قدرشناسند؛ این مراسم در جای‌جای کشور آنقدر با شکوه برگزار شد که داغی جانسوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم با حضور و اظهار نظر خود ضربه محکمی بر پیکر یاوه گویان مستکبران و مزدوران داخلی آنها زدند.

 وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند خدمات دولت آیت الله رئیسی به طور واضح و متقن تبیین شود زیرا نا گفته‌های فراوانی وجود دارد.

 آیت الله سعیدی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کسی یا رسانه ای مردم را ناامید کند، افزود: اگرچه ما داغداریم ولی نسبت به آینده پر از امید هستیم و انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا کنون ثابت کرده با رفتن یک خدمتگزار در مسیرش خللی ایجاد نمی‌شود و با خداوند متعال عهد می‌بندیم که در انتخابات پیش رو کسی را انتخاب کنیم که راه آیت الله رئیسی را با ایمان و عشق به خدمت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب ادامه دهد.

 وی با بیان اینکه در ایام وقوع این حادثه بزرگ و غمبار و ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم (ع) علیرغم تألمات روحی و عاطفی ملت برای این که خللی در کار کشور ایجاد نشود مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و سفرای کشورهای خارجی و خانواده شهدا و نمایندگان جبهه مقاومت در موعد مقرر با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

 امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند، افزود: در عین حالی که فضای حاکم بر مجلس خبرگان با غم و اندوه همراه بود ولی طبق وظایف قانونی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها انتخاب شدند و شاکله مجلس خبرگان شکل گرفت.

 وی افزود: مجلس خبرگان رهبری برخاسته از رأی مردم و برای مردم و در جهت پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی است که در جهت تحقق بخشیدن به خط مشی کلان رهبری بر پایه حکمرانی اسلامی بر پایه مکتب و شریت حرکت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه