English

آیت الله حسینی خراسانی:

حل معضلات اجتماعی در گرو هم‌ترازی سبک زندگی مسئولان با فقراست

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اصلاح جامعه جز با اصلاح مسئولان امکان‌پذیر نیست و برای اصلاح آن باید کارگزاران و مدیران کشور اصلاح شوند، به راهکارهای اصلاح کارگزار و مدیران و مسئولان اشاره و پایداری مردم در مسیر درست را بسیار مهم و ضروری توصیف نمود.

حل معضلات اجتماعی در گرو هم‌ترازی سبک زندگی مسئولان با فقراست
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله حسینی خراسانی در سخنرانی مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مولای متقیان، امام مجاهدان، پیشوای عدالت‌خواهان و بزرگ بنده خدا پس از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله امام علی علیه‌السلام، اظهار داشت: خداوند را از شور اجتماع پرشکوه دل‌های ایمانی و قلب‌های ولایی، شاکر و سپاسگزاریم.

 وی در ادامه شب قدر را از استثنائی‌ترین فرصت آسمانی در اختیار بندگان خدا دانست و با تأکید بر این که باید از این فرصت کوتاه حداکثر بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: امشب شبی است که باید خطابات امیدبخش الهی در آیات قرآن به سمع و اطلاع بندگان خوب خدا که آمده‌اند کلام خدا را بشوند، برسد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۵۳ سوره زمر، یادآور شد: خداوند در این آیه شریفه خطاب به رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید؛ بگو: ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

 وی مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام را قرآن مجسم و تجلی آیات الله دانست و با اشاره به این که در سراسر آیات قران آیه‌ای امیدبخش‌تر و فراگیرتر از آیه ۵۳ سوره زمر وجود ندارد، ابراز داشت: این آیه شریفه راه را به روی همه‌وهمه، حتی کافران و مشرکان بازنموده است؛ ذات اقدس الهی در این آیه تصریح می‌کند اگر توبه کنید و برگردید خدا غفور و رحیم است.

 حسینی خراسانی با بیان این که در ماه مبارک رمضان تمام ابواب رحمت الهی باز است و شب‌های قدر آدمی را برای برگشت به فطرت پاک انسانی فرامی‌خواند، یادآور شد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام الگوی عملی و مجسم عبد صالح خداوند است.

 وی شب قدر را شب توحید، قرآن و شب بازگشت به‌سوی خدا و شب بندگی و معراج دعا دانست و اذعان داشت: توحیدی که غیر از راه علی باشد، هرچند ظاهرش توحید ولی ماهیت و باطنش شر خواهد بود؛ توحید ناب توحیدی است که علی و فرزندان علی به بشر آموزش دادند

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش دیگری از سخنان خود روز جهانی قدس را روز اعلان برائت از ظالم و ابراز حمایت از مظلوم دانست و با تأکید بر این که بنده خالص خدا همچون علی باید بنده خدا هم در محراب عبادت و هم در میدان جهاد باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید سبک زندگی را نشات یافته از فرهنگ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قرار داده، سخنش برپایی دولت عدل علی علیه‌السلام باشد.

 وی تصریح کرد: اگر قرار است جامعه اصلاح شود و ریشه مفاسد اخلاقی، فرهنگی، اداری و فکری و اقتصادی برچیده و جامعه به جامعه سامان‌یافته علوی تبدیل گردد، مسئولان باید بیش از دیگران به دستورالعمل «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ الْوُلاَةِ، وَ لاَ تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیَّةِ» توجه داشته باشند.

 حسینی خراسانی با تأکید بر این که اصلاح جامعه جز با اصلاح مسئولان امکان‌پذیر نیست و برای اصلاح آن باید کارگزاران و مدیران کشور اصلاح شوند، به راهکارهای اصلاح کارگزار و مدیران و مسئولان اشاره و پایداری مردم در مسیر درست را بسیار مهم و ضروری توصیف نمود.

وی با بیان این که مسئولان اصلاح نمی‌شوند، مگر با حضور مطالبه‌گرایانه ملت و مردم باید از مسئولان مطالبه کنند، افزود: ملت دعاگوی مسئولان خدوم هستند؛ مطالبه‌گری درست مردم، مسئولان را اصلاح می‌سازد و اصلاح مسئول یا با اصلاح و یا با تغییر صورت می‌گیرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم اشاره نمود و ابراز داشت: اگر جهش، رونق و توسعه تولید و اقتصاد مقاومتی در گرو مشارکت همگانی ملت است؛ بدون مشارکت مردم هیچ کاری پیش نمی‌رود و باید موانع مشارکت مردم در رونق و جهش تولید برداشته شود.

وی تمام پیشرفت‌ها و اقتدار نظام اسلامی را محصول مشارکت و حضور ملت در صحنه‌ها دانست و با بیان این که مردمی‌شدن اقتصاد نیازمند مشارکت جدی و ملموس مردم است، ابراز داشت: بر مسئولان و دولت مردان لازم است تا با برداشتن موانع مشارکت مردم، در مسیر نظارت بیش‌ازپیش کوشاتر باشند.

 حسینی خراسانی تصریح کرد: خداوند بر مدیران، دولتمردان، کارگزاران و والیان امور واجب نموده تا سطح زندگی خود را در معیشت و برخورداری از امکانات با سطح زندگی ضعیف‌ترین افراد جامعه تنظیم کنند؛ چرا که اگر زندگی مسئولان و مدیران ارشد جامعه با زندگی ضعفای جامعه هم‌تراز گردد، فقر به خانواده‌های فقیر فشار نخواهد آورد.

 وی با تأکید بر این که ماندگاری حکومت، بهبود اخلاق جامعه و برطرف‌شدن معضلات و مشکلات اجتماعی در گرو حرکت مسئولان به سمت هم‌تراز شدن سبک زندگی‌شان با زندگی فقرا است، اظهار داشت: اگر این فرهنگ فراگیر شود، کسانی که نتوانند همراهی کنند و کم بیاورند، خودبه‌خود کنار خواهند رفت و افرادی هم که به این راهبرد علوی ایمان نداشته باشند، مردم آنها را کنار خواهند زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه