English

همه تلاش دشمن این است که انتخابات را کم رونق و کمرنگ جلوه دهد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: همه تلاش دشمن این است که انتخابات را کم رونق و کمرنگ جلوه دهد.

همه تلاش دشمن این است که انتخابات را کم رونق و کمرنگ جلوه دهد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گویی با تاکید بر اهمیت شرکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات گفت: انتخابات در کشور ما و سایر کشورها نماد اقتدار ملی و تعیین سرنوشت است، البته در خیلی از کشورها در واقع انتخابات مهندسی می شود و اقلیتی از مردم شرکت می کنند، کشورهای مدعی دموکراسی تنها در لفظ دموکراسی دارند وگرنه نه آن بصیرتی که ملت ما دارند در آنجا وجود دارد و نه آزادی لازم.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی از آغاز مهم ترین مسائل کشور بر اساس انتخابات و رأی مردم شکل گرفته است، از قانون اساسی که به رای گذاشته شد تا شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی و ... مدام انتخابات داشته ایم که این نشان از رشد جامعه ماست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: خیلی روشن است که در این کشور انتخابات آزادانه برگزار می شود و هیچ کسی مجبور به رای دادن به فرد خاصی نیست، جناح ها و گروه های سیاسی حضور پیدا می کنند اما در نهایت خود مردم هستند که براساس مطالعه و تحقیقی که انجام داده اند یا اعتمادی که به افراد شناخته شده ای دارند رای خود را می دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: دیده شده که در دولت مستقر که انتخابات برگزار می شود جناح و طیف مقابل او رأی می آورد که نشان می دهد رأی مردم تعیین کننده است نه اینکه افرادی در انتخابات نقش آفرینی کنند که اگر این چنین بود دولت مستقر که امکانات در اختیار دارد خود او برنده انتخابات می شد.

وی گفت: ملت ما با این رأی دادن وفاداری خود را به نظام اسلامی، ارزش ها و خون شهدا ابراز می کنند، انتخابات در بعد داخلی اثرگذاراست چرا که فردی تنها با یک رای سرنوشت یک کشور و مردم را رقم می زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یک مجلس ممکن است قانونی تصویب کند که آن قانون سالها در جامعه اثرگذار باشد لذا نباید به انتخابات تنها به اثرگذاری چند ساله نگاه کرد بلکه باید با این نگاه که این انتخاب می تواند سالهای سال اثرگذار باشد نگاه کرد.

آیت الله رجبی گفت: اثرگذاری انتخابات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و سایر عرصه ها غیر قابل انکار است؛ در عرصه بین الملل هم انتخابات مهم و اثرگذار است، براین اساس هرچقدر انتخابات پرشورتر و با عظمت تر برگزار شود اقتدار نظام اسلامی افزایش پیدا کرده و دشمنان در برابر این حضور باشکوه عکس العملشان تغییر پیدا می کند.

وی ابراز داشت: همه تلاش دشمن این است که انتخابات را کم رونق و کمرنگ جلوه دهد که این کار به سود اوست اما خوشبختانه ملتی داریم که توطئه دشمنان را خوب می شناسند و فریب آنان را نمی خورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به جنایت صهیونیست ها در غزه خاطرنشان کرد: صهیونیست های کودک کش با گذشت بیش از سه ماه از قتل و کشتار مردم در غزه به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و سعی می کنند به نوعی مردم را از شرکت در انتخابات کشور دلسرد کنند، لذا این حضور یکپارچه مردم در انتخابات به نوعی پشتیبانی از مردم مظلوم غزه نیز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه