English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی؛

اسباب رجبیون برای مرمت خسارات گذشته و هموارسازی ناهمواری‌های پیش رو

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به روایتی ماه رجب را ماه توبه و ماه برگشت به سمت خدا دانست و گفت: برپاداشتن نماز، قرائت قرآن، ذکر صلوات و استغفار پایه‌های مهم کسب آرامش در دنیاست که خسارات گذشته را مرمت و امورات ناهموار پیش رو را هموار می‌سازد.

 اسباب رجبیون برای مرمت خسارات گذشته و هموارسازی ناهمواری‌های پیش رو
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت دعا در آموزه‌های دینی، بر اهمیت حفظ ادب دعا، چه بخواهیم و چگونه بخواهیم تصریح نمود و اظهار داشت: برخی از زمان‌ها، اوقات و ساعات در شبانه‌روز از لحظات برگزیده بوده، لحظات اجابت دعاست.

 وی فجر صادق، بین الطلوعین، قبل از اذان ظهر روز جمعه، غروب جمعه، زمان بارش باران، لحظه جاری‌شدن عقد نکاح، لحظه نگاه محبت‌آمیز فرزند به پدر و مادر را از برجسته‌ترین لحظه‌های اجابت دعا دانست و یادآور شد: روز جمعه، روز نیمه شعبان، روز غدیر، عید قربان و عید فطر از جمله روزهای مهم اجابت دعاست.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر لیالی قدر، شب نیمه ماه رجب، شب‌های ایام البیض و شب نیمه شعبان را شب‌های امید انسان برای اجابت دعا دانست و اظهار داشت: برخی از ماه‌ها ماه‌های برگزیده است که در میان ماه‌های سال ماه رجب، شعبان و رمضان برگزیده بوده انسان باید به طور ویژه در این ماه‌ها به ابراز حاجب و انجام اعمال عبادی توجه داشته باشد.

 مؤمنی ماه رجب را مقدمه درک فیوضات شب‌های قدر و بهترین بستر استغفار و طلب مغفرت توصیف نمود و اظهار داشت: ماه شعبان، ماه تهیه مرکب و لباس فاخر معنوی برای ورود به ضیافت الله شهر رمضان است.

 وی با تأکید بر این که ماه رجب ماه زنگار زدایی از قلب است، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ماه رجب را «شَهرُ اللّه الأصَبُّ» می‌نامند؛ چرا که رجب ماه بارش رحمت الهی است و خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش فرومی‌ریزد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به روایتی ماه رجب را ماه توبه و ماه برگشت به سمت خدا دانست و اظهار داشت: امیدواریم تا با استغفار، روزه، تهجد، زیارات و اهتمام روزافزون به عبادات و تجلی اخلاق اسلامی، وقتی روز قیامت ندای این الرجبیون سر می‌دهند، اسم ما را هم در زمره رجبیون بنویسند.

 وی با بیان این که در ماه رجب اگر خوب توجه داشته باشیم، عوامل آرامش را درک خواهیم نمود، اظهار داشت: برپاداشتن نماز، قرائت قرآن، ذکر صلوات و استغفار پایه‌های مهم کسب آرامش در دنیاست که خسارات گذشته را مرمت و امورات ناهموار پیش رو را هموار می‌سازد.

 مؤمنی توفیق عبادت را مرهمتی الهی و در گرو خواست انسان دانست و با بیان این که خداوند متعال «مُطِیعُ مَنْ أطاعَنِی» است و به هرکسی که مطیع خدا باشد، توجه خاصی دارد، یادآور شد: خداوند متعال دررابطه‌با ماه رجب می‌فرماید؛ آمرزنده کسی هستم که از من آمرزش بخواهد؛ ماه، ماهِ من و بنده، بنده من و رحمت، رحمتِ من است؛ پس هرکس در این ماه مرا بخواند اجابتش می‌کنم و هرکس از من بخواهد به او عطا می‌کنم و هر کس از من هدایت بخواهد هدایتش می‌کنم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار داده‌ام که هر کس به آن چنگ زند به من می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه