English

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قم خبر داد:

پرداخت نزدیک به ۹هزار فقره وام ازدواج امسال در قم

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: هشت هزار و ۹۵۰ فقره وام ازدواج از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه به متقاضیان در این استان پرداخت شده‌است.

پرداخت نزدیک به ۹هزار فقره وام ازدواج امسال در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، روح الله مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۱۸هزار و ۶۹۵ میلیون ریال انجام پذیرفته‌است.

وی همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه گذشته را سه‌هزار و ۳۵ نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استاندار قم یکی از افرادی است که مرتب پیگیر تسهیل پرداخت وام‌های ازدواج است گفت: در شورای جوانان استان قم تصویب شده‌است که بانک‌ها با سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

مقدم افزود: استان قم هم‌اکنون با تحقق ۷۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، رتبه هفتم را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد: میانگین دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور هم‌اکنون ۶۷ درصد است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم ابراز داشت: تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه ۱۱ هزار و ۹۸۵ نفر بوده که از این تعداد به هشت هزار و ۹۵۰ نفر وام پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش صف متقاضیان این تسهیلات، دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت را به بانک‌های عامل پرداخت کننده اضافه کرده‌است.

مقدم افزود: در سال‌جاری برای خانم‌های بالای ۲۳ سال سن و آقایان بالای ۲۵ سال مبلغ وام ازدواج به ازای هر نفر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که این رقم برای سال آینده سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال‌جاری برای خانم‌های سن کمتر از ۲۳ سال و آقایان کمتر ۲۵ سال مبلغ وام ازدواج به ازای هر نفر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده‌است که این رقم در سال آینده به سه میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه