English

میزبانی قم از سیزدهمین اجلاسیه سراسری علمای بلاد

جانشین دبیر «سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» از برگزاری این اجلاسیه در قم خبر داد و گفت: نشست سیزدهم با شعار «رسالت حوزه های علمیه و اولویت تبلیغ» برگزار می شود.

میزبانی قم از سیزدهمین اجلاسیه سراسری علمای بلاد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زمان برگزاری اجلاسیه را ۶ و ۷ دی ماه امسال عنوان کرد.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری نشست با علمای بلاد را در دستور کار خود قرار داد و درخواست هایی از علمای بلاد داشتیم که این اجلاس ها در استان ها و مناطق کشور نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار بر آن شد ۲ سال یکبار اجلاسیه علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.

فرخ فال افزود: از شهریور امسال موضوع های محتوایی اجلاسیه بر محوریت تبلیغ در حوزه های علمیه در دستور کار قرار گرفت و کمیسیون های تخصصی در قم و کل کشور کار گسترده ای انجام دادند.

جانشین دبیر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روز ششم دی ماه کمیسیون های تخصصی این اجلاسیه تشکیل می شود و محتواهایی که در قم و کشور تدوین شده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی چهار کمیسیون اجلاسیه را شامل «اقتضائات و تحولات جامعه بین الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه ها و ابزارهای تبلیغی»، «آسیب شناسی در ابعاد فرهنگی و تبلیغی کشور» و «انتخابات، فرصت ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم» عنوان کرد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که خروجی کمیسیون ها مورد تصویب قرار بگیرد و در روز اجلاس که هفتم دی ماه است توسط دبیران کمیسیون ها بیان شده و پیگیری های لازم انجام‌ می شود.

فرخ فال گفت: روز پنجشنبه هفتم دی ماه شاهد حضور علمای بلاد خواهیم بود و از شخصیت های اول نظام در آن بهره خواهیم گرفت و صبح و عصر با سخنرانی شخصیت ها و علمای بلاد و گزارش کمیسیون ها کار اجلاسیه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: یکی از مباحثی که در اهداف تشکیل اجلاسیه های جامعه مدرسین تعریف شده آن است که از سخنرانی مسوولان نظام استفاده خواهد شد و امسال هم یکی از روسای قوا مهمان و سخنران ویژه خواهد بود و از بیانات یکی از مراجع تقلید نیز استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: صبح پنجشنبه هفتم دی ماه یکی از سران نظام در اجلاسیه سخنرانی خواهد کرد و در نوبت عصر این روز در پایان اجلاس یکی از شخصیت های نظام که ماموریت هایش متناسب با وضعیت کنونی جهان اسلام است استفاده خواهیم کرد.

فرخ فال ابراز داشت: کمیسیون های تخصصی اجلاسیه صبح چهارشنبه ششم دی ماه با حضور علمای سراسر کشور در مجموعه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم
و اجلاسیه اصلی نیز روز پنجشنبه هفتم دی در حوزه علمیه امام کاظم(ع) قم از صبح تا عصر برگزار می شود.

فرخ فال گفت: یکی از اهداف برگزاری اجلاسیه پیگیری موضوع های روز نظام است و مقام معظم رهبری ضرورت آن را تبیین کرده اند و در این اجلاس دغدغه معظم له یعنی اولویت تبلیغ در حوزه بررسی می شود و هر چهار کمیسیون بر اساس این محور تنظیم شده است.

جانشین دبیر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خروجی این اجلاسیه از مفاد کمیسیون ها توسط کارگروه هایی به تناسب قوای سه گانه نظام و مراکز و نهادهای مربوطه تفکیک محتوایی می شود و سپس توسط رییس جامعه مدرسین به روسای قوا، نهادها و مراکز حوزوی برای برنامه ریزی کلان ارسال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه