English

نفس قمی‌ها گرفت؛

آلودگی هوای قم در پنجاه روز از سال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان این که قم یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هوای قم در ۵۰ روز آلوده بوده است.

آلودگی هوای قم در پنجاه روز از سال
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، محمد حسین بازگیر روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: بعضی از روزها، آلودگی هوا برای گروه های حساس، بعضی روزها برای همه گروه ها و در برخی موارد نیز آلودگی در شرایط خطرناک و اضطرار بوده است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین و در طول سه سال گذشته، هوای قم طی یکسال، حدود ۷۰ روز آلوده است که این آلودگی در نیمه اول بیشتر با گرد و غبار و در نیمه دوم با آلودگی هوا ناشی از گازهای حاصل احتراق سوخت خودروها، نیروگاه ها، واحدهای تولیدی، آتش سوزی و پسماندسوزی است.

به گفته وی، هفت ایستگاه سنجش آلودی هوا در نقاط مختف استان قم، وضعیت هوای قم را به صورت آنلاین پایش می کنند.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان قم مستعد برخاستن گرد و خاک و ۱۰۵ هزار هکتار آن کانون فعال تولید گرد و خاک است که در این میان ۳۰ هزار هکتار آن شرایط ویژه‌تری دارد و با کوچکترین وزش باد شاهد برخاستن گرد و خاک از این مناطق به آسمان استان هستیم.

بازگیر در ادامه به مساله پسماندسوزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه پسماندسوزی در برخی از نقاط مختلف قم وجود دارد که بخشی از ریشه های این کار، فرهنگی و شناختی و بخشی دیگر سوء استفاده از مسائل اقتصادی است.

وی ادامه داد: پسماندسوزی بیشتر در مناطق حاشیه ای شهر انجام می شود و این کار توسط کسانی صورت می گیرد که فعالیت های آنها هیچ قاعده و اصولی ندارد.

بازگیر گفت: طرحی ویژه برای شناسایی و برخورد با عوامل تخلیه غیرمجاز پسماند و پسماند سوزی، در کارگروه مدیریت پسماند مصوب شد.

وی افزود: در این طرح با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی و دستگاه هایی همچون شهرداری، بخشداری، فرمانداری، راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها با عوامل تخلیه غیرمجاز پسماند و پسماندسوزی برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه