English

استاندار قم به مدیران کل تاکید کرد؛

مدیران با انعطاف های قانونی، «نمی شود» ها را در مطالبات مردمی حذف کنند

استاندار قم یکی از مهمترین مولفه های مدیر بسیجی را حل مشکلات مردم با استفاده از زوایا و انعطاف های قانونی در حل مشکلات مردم عنوان کرد.

مدیران با انعطاف های قانونی، «نمی شود» ها را در مطالبات مردمی حذف کنند
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید محمد آقامیری امروز در گردهمایی فرماندهان بسیج ادارات و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که بزرگترین افتخار بنده، بسیجی بودن است، گفت: بسیج یک واژه نیست بلکه اقیانویسی به ژرفای تاریخ است.

وی افزود: اقدام ارزشمند امام راحل در تاسیس این شجره طیبه امروز بیش از هر زمان دیگری خود را در همه جا نمایان کرده است. حتی امروز می بینیم که مردم در سوریه و عراق با تجربه بسیج مردمی درایران دشمن خود را منکوب کرده و جریان مقاومت را توسعه دادند.

وی تصریح کرد: حضور بسیجی در همه جا کارساز است. بسیجیان همواره میدان داران عرصه خدمت رسانی بی منت و ایثار و از خودگذشتی و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب بوده اند.  

وی با ذکر این مطلب که بسیج نه یک اسم و پرچم، بلکه یک تفکر است، یادآورشد: اقدامات بسیج همواره در راه پیشرفت و حل مشکلات کشور متجلی بوده است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که حل مشکلات کشور جز با روحیه جوان جهادی و بسیجی قابل حل نیست، بر این امر تاکید کردند که این مولفه های مهم باید شناسایی و در همه بخش های کشور به کارگیری شود. یعنی با جوانان جهادی و روحیه انقلابی باید به حل مشکلات اقدام کرد.

استاندار قم بیان کرد: تا زمانی که دشمنان ما هر روز با یک دسیسه به جنگ مردم و انقلاب ما می آیند باید هوشیار باشیم و با روحیه بسیجی در همه عرصه ها گام برداریم. امروز نیز که کشور در معرض تهدیدهای بسیار گسترده است همه ارکان کشور باید با روحیه بسیجی به جنگ این مشکلات بروند و همچون دوران دفاع مقدس با همان روحیه بسیجی و جهادی در شکست دشمن و ایجاد رضایت اجتماعی و حل مشکلات مردم اقدام کنند.  

وی گفت: هدف بزرگ دشمن، اثبات ناکارآمدی نظام اسلامی برای مردم است. باید توجه داشته باشیم که مدیران می توانند با عملکرد بد خود دشمن را به این هدف نزدیک و با اقدام قوی و روحیه جهادی این هدف را خنثی و به عکس آن مبدل کنند.

آقامیری بیان کرد: قانون ابزار دست مدیران برای حل مشکلات کشور است. اگر مردم برای حل مشکلات خود به سراغ ما می آیند قطعا در مسیر آیین نامه ها به مشکل خورده اند که به سراغ ما آمده اند. در اینجا ما نباید بگویم که نمی توانیم کاری انجام دهیم بلکه باید از مسیر انعطاف های قانونی و تفسیرهایی که یک مدیر می تواند انجام دهد راه حل مشکلات مردم را پیدا کند. قوانین برای ایجاد چالش برای مردم نیست بلکه باید تلاش کنیم که مشکلات مردم را از همین مسیر حل کنیم.

وی گفت: مدیران باید با روحیه بسیجی به حل مشکلات مردم اقدام کنند. اگر بنده در روزهای هفته در طبقه همفک استانداری در خدمت مردم هستم و در هر نوبت حداقل 100 ملاقات مردمی دارم به این دلیل است که به مدیران استان نیز بگویم که همه شما باید همین مسیر طی کنید. آن هم بدون تشریفات و کارهای نمایشی بلکه باید مدیران کل مستقیما درگیر مشکلات مردم شوند و هرروز به حل مشکلات آنها و ایجاد رضایت اجتماعی و پرهیز از رشد نارضایتی اجتماعی که به راحتی می توان درصد بسیار بالایی از این مساله را با عملکرد مناسب مدیریت کرد، بپردازند.

وی با ذکر این مطلب که صندلی خدمت یک فرصت است نه یک غنیمت، بیان کرد: نگاه مقام معظم رهبری به بسیج به سان همین شجره طیبه است که در همه عرصه ها باید متجلی شود. مدیران باید با کارجهادی و خدمت شبانه روزی از این فرصت به خوبی استفاده کنند.  

آقا میری بیان کرد: مدیران باید رایحه خوش خدمت را به خانه های مردم منتقل کنند. مردم به راحتی تفاوت مدیر و کار خوب و بلد و کارهای اساسی و نمایشی را کاملا متوجه می شوند. در این عرصه باید کارهای عملیاتی برای حل مشکلات مردم انجام دهیم. مردم باید روحیه خدمت گذاری دولت ونظام و مدیران این کشور و استان را عمیقا حس کنند.

وی گفت: باید بدانیم که اگر رشادت های این مردم نبود هیچ گاه چنین فرصتی در اختیار ما قرار نمی گرفت. این مردم از جان و مال و جوانان خود گذشتند تا این کشور به این آرامش برسد و امروز مدیران وظیفه دارند زحمات آنها را با کار جهادی پاسخ دهند. مدیران باید از پاسخ «نمی شود» به مردم دوری کنند وشدن ها را برای مردم از مسیر قانونی پیگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه