English

آیت الله رجبی:

پیروز قطعی مبارزه با اسرائیل نیروهای مقاومت هستند

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) مقاومت اسلامی در فلسطین را پیروز نهایی مواجهه با اسرائیل دانست.

پیروز قطعی مبارزه با اسرائیل نیروهای مقاومت هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله محمود رجبی امروز در همایش «طوفان الاقصی گذار به نظم نوین منطقه‌ای و جهانی» که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: در قرآن کریم بیان شده است که کسانی که به یاری خدا بیایند را قطعا پیروز خواهد کرد.

وی افزود: این حرکت مردم فلسطین، همراه با خواست خدا است و خداوند نیز وعده پیروزی قطعی آنها را داده است. به لحاظ فرهنگی دینی، جبهه مقاومت به عنوان یک جمع مسلمان وضع خود و آینده خود را باید از قرآن کریم بگیرند.

آیت الله رجبی بیان کرد: اینکه رهبر عزیز ما فرمودند، جبهه مقاومت قطعا پیروز می شوند ناظر به آیات الهی است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارکرد: حرکت طوفان الاقصی تنها راه در این زمینه بوده است. امر بین مرگ تدریجی با ذلت و مرگ با عزت دایر شد. رژیم صهیونیستی به شکل مدام از نیروهای مظلوم فلسطینی را به شهادت می رساند و به هر بهانه ای علیه مردم اقدام می کرد. یک حالت همین بود که این مسیر ادامه پیدا کند و عده ای کشته و عده ای زندانی شوند و منطقه غزه به یک زندان بزرگ مبدل شود و در نهایت به نابودی برسند.

وی گفت: این حرکت باید رخ می داد که به شکل شبه معجزه رخ می داد. اسراییل در یک جنگ شش کشور عربی را شکست داد، ولی در این جنگ یک جمع محدود تا چهل کیلومتری عمق اسراییل حرکت کردند. این حرکت را نیز خدا محقق کرد تا شکست پذیری اسراییل را نشان دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: انعکاس وسیع این رویداد در سطح جهان با قدرتی غیر از قدرت های محاسبه گرانه و موجود رخ داد. این طوفان، تنها راه بود و بهترین رویداد ممکن بود که موجب هوشیاری ملت ها شد.

آیت الله رجبی بیان کرد: دشمن برای جبران این شکست دست به جنایات فجیع زد و بالاترین جنایات را انجام داد و در سطح جنایات نیز صدمه بسیاری دید، زیرا همه جهان علیه این رژیم موضع گرفتند. این مساله باعث هوشیاری امت اسلامی شد. البته قبول داریم که سران امت های اسلامی مرعوب استکبار هستند، ولی امت ها خطر رژیم صهیونیستی را به شکل ملموس حس کردند که اگر این رژیم باقی بماند کل امت اسلامی را تهدید می کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارکرد: امت اسلامی سالها تحت حملات رسانه ای بود که به امورات خود کاری نداشته باشد و به آنها القا می کرد که باید در حوزه فردی امورات خود را مدیریت کند، ولی این حادثه نشان داد که مسلمین باید به هوش باشند و فریب این جریان سنگین رسانه ای را نخورند. این سیل اتفاقی نبود. این مساله طبق یک برنامه ریزی بود که امت های اسلامی متوجه جریان شوند. خدا برای نابودی این رژیم و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی این برنامه ها را طراحی می کند.

وی گفت: این ملت در عین مظلومیت و کشته شدن هر روزه خودشان و زن و فرزندان و کودکان شان وقتی اسیر جنگی از اسراییل می گیرند تمام حقوق انسانی و اسلامی را رعایت می کنند که نشان دهنده تفاوت تعالیم اسلامی و دشمنان اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید همه تلاش خود را برای تبیین این مسایل به کار ببریم، زیرا دنیا باید اصالت اسلامی و حقیقی و قرآنی را درک کند و تفاوت های این جریان اصیل را با جریان استکباری به چشم ببیند و وظیفه ما است که این مسایل را به دنیا نشان دهیم.

آیت الله رجبی بیان کرد: در این پیروزی مثل پیروزهای قبلی مثل جنگ ۳۳ روزه و جنگ تحمیلی جای پای امدادهای غیبی و توسلات حضرت زهرا و اهل بیت(ع) را به خوبی دیدیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارکرد: سید حسن نصرالله بیان می کرد که در جنگ ۳۳ روزه عمیقا اثر توسلات و کمک و امدادهای غیبی را شاهد بودیم که تمامی محاسبات را بر هم زد و کارهایی کرد که حتی خود ما هم در آن زمان غافلگیر شدیم زیرا این امدادها بسیار بیشتر از قدرت ما بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه