English

حجت‌الاسلام حسینی قمی عنوان کرد

سفارش خاص امام جواد(ع) در مورد موسی مبرقع(ع)

استاد حوزه علمیه گفت: وقتی امام جواد(ع) به شهادت رسیدند، تنها 25 سال داشتند و موسی مبرقع(ع) سن کمی داشتند، امام(ع) سفارش کردند هر وقت موسی رشد کرد و بزرگ شد، او وصی من خواهد بود.

سفارش خاص امام جواد(ع) در مورد موسی مبرقع(ع)

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی که در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی می‌کرد با اشاره به سالروز وفات حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) اظهار کرد: علم و دانش از قدمای قم مثل شیخ صدوق، علی بن ابراهیم قمی و سایر بزرگان آموخته‌ایم، محدثانی همچون امامزاده موسی مبرقع(ع) که نقش بسزایی در حفظ و نشر گفتار و سیره ائمه اطهار(ع) داشتند.

وی افزود: مرحوم محدث قمی نوشته است در میان امامزادگانی که اصل و نسب آنها کاملا مشخص و مرقد و مزار آنها به طور قطعی شناخته شده باشد، زیاد نیستند که یکی از آنها حضرت موسی مبرقع(ع) است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید قدر این امامزادگان و بقاع متبرکه را بدانیم خاطرنشان کرد: استاد شیخ عباس قمی، کتابی به نام «بدر مشعشع» در فضائل امامزاده موسی مبرقع(ع) نوشته و سخن‌ها بیان کرده که خواندنی است.
وی ادامه داد: همه ساله زائرانی از اقصی نقاط ایران و جهان، به زیارت مرقد مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) می‌آیند و به خصوص شیعیان سایر کشورها به این امر مقید هستند هر چند در داخل، نسبت به این مسئله غافل هستیم.
حسینی قمی با بیان اینکه حضرت موسی مبرقع(ع) امامزاده‌ای جلیل‌القدر و شخصیتی بزرگوار در تاریخ تشیع به شمار می‌روند گفت: از جمله نکاتی که در مورد عظمت ایشان بیان شده این است که وقتی امام جواد(ع) به شهادت رسیدند، تنها 25 سال داشتند و موسی مبرقع(ع) سن کمی داشتند، امام(ع) سفارش کردند هر وقت موسی رشد کرد و بزرگ شد، او وصی من خواهد بود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ابراز ارادت متواضعانه علما و مراجع تقلید نسبت به مقام شامخ حضرت موسی مبرقع(ع) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی جامعه ایران باشند؛ برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جوار مرقد مطهر امامزادگان، یکی از راهکارها برای تحقق این مهم به شمار می‌روند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه