English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

باید برای اتباع قم پیوست فرهنگی ایجاد شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت قم، قریب به ۲۵۰ هزار نفر میهمان خارجی از ۱۳۵ کشور در این استان سکونت دارند که باید برای آنان پیوست فرهنگی ایجاد شود.

باید برای اتباع قم پیوست فرهنگی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، امیرعلی عموزاده در گفت‌وگویی تشکیل خانه فرهنگ و هنر ملل را کاری ابتکاری و نو از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای بررسی مباحث فرهنگی اتباع خارجی عنوان کرد و گفت: این مجموعه آبان‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت قم، قریب به ۲۵۰ هزار نفر میهمان خارجی از ۱۳۵ کشور در این استان سکونت دارند که باید برای آنان پیوست فرهنگی ایجاد شود.

عموزاده افزود: امید است اتباع خارجی با برنامه‌های فاخری که درخانه فرهنگ و هنر ملل برگزار می‌کنند، مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی یادآور شد: در خانه فرهنگ و هنر ملل میهمانان هنرمند خارجی را شناسایی می‌کنیم و برخی ارگان‌ها از جمله جامعه المصطفی العالمیه که حدود ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، دراین زمینه کار می‌کنند.

وی گفت: از اهداف ایجاد خانه فرهنگ و هنر ملل این است که زمانی که اتباع خارجی به کشورهای خود رفتند از ایران به عنوان کشوری که خاطره خوشی برای آن ها باقی گذاشته یاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اتباع خارجی انجمن‌های هنری خود را در آنجا مستقر کرده‌اند و یکسری از آموزش‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود هم چنین اعلام کردیم در کنار آموزش‌های هنری اگر متقاضی آموزش صنایع دستی هم باشند آن را در فهرست آموزش‌ها قرار دهیم.

وی بیان کرد: در خانه فرهنگ و هنر ملل، آموزش‌های فرهنگی چون شعر و داستان برگزار می‌شود و همچنین طلاب پایگاه‌هایی از خودشان دارند و اتحادیه کشورهای افریقایی ،‌اروپایی و نظیر آنها تشکیل شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه