English

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم:

با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم برخورد خواهد شد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین با صدور اخطاریه و جلوگیری از فعالیت عمرانی و جمع‌آوری نمادهای مغایر با اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی اقدام می‌شود.

با هرگونه اجرای نمای خارج از ضوابط شهرسازی در قم برخورد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمدرضا شفیعی در خصوص مدیریت سیما و منظر شهری و اقدامات پیشگیرانه اجرایی صورت گرفته در احداث نماهای رومی در شهر مقدس قم اظهار داشت : نقش نماها در معرفی هویت و فرهنگ یک شهر بسیار مؤثر است و در سال‌های اخیر نیز تلاش فراوانی شده تا طراحی نمای بناها و ساختمانی شهری قانونمند گردد.

وی با بیان اینکه در این خصوص معاونت شهرسازی و معماری به‌عنوان متولی مدیریت سیما و منظر شهری با تشکیل کمیته‌های نما در مناطق هشتگانه نسبت به ساماندهی نماها اقدام نظارت مؤثر را داشته و دارد، افزود: در این کمیته که بر اساس دستورالعمل‌های ساماندهی نماهای شهری تصمیم‌گیری می‌شود هرگونه احداث نما مغایر با ضوابط و اصول فرهنگ ایرانی و اسلامی تبیین شده ممنوع است و با متخلفین بر اساس قوانین مرتبط با ساخت‌وسازهای غیراصولی برخورد می‌گردد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه مدیریت شهری علاوه بر اجرای برنامه‌های نظارتی و پیگیری مصوبات جهت پیشگیری و جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در احداث نماهای رومی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه کارشناسان طراحی و شهروندان را در جهت ارتقا سطح آگاهی و مشارکت مؤثر مربوطه در کاهش تخلفات مربوطه برگزار کرده است.

وی در خصوص برخورد با متخلفین نیز مطرح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و جایگاه ویژه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهر قم، ضمن تقدیر از اهتمام ویژه دادستان استان در این خصوص، با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به برخورد قانونی با متخلفین با صدور اخطاریه و جلوگیری از فعالیت عمرانی و جمع‌آوری نمادهای مغایر با اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی اقدام می‌شود.

به گفته شفیعی، یقیناً مشارکت و همکاری عمومی با رعایت اصول و ضوابط شهری و حقوق شهروندی، مهم‌ترین گام در جهت حفظ و صیانت از هویت فرهنگی و اجتماعی شهر خواهد بود .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه