English

مدیرکل اوقاف قم:

جشنواره سراسری سلاله با محوریت فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه برگزار خواهد شد

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: نخستین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس بقاع متبرکه را با عنوان «جشنواره سراسری سلاله» برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری سلاله با محوریت فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری گام موثری در اعتلای سطح فعالیت‌های مرتبط، ایجاد زمینه و بستری مطمئن برای رقابتی سالم و سازنده و ظهور و بروز استعدادها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل به شمار می‌رود اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزادگان، ظرفیتی مهم در این زمینه محسوب شده و به عنوان قطب‌های فرهنگی محله‌محور، نقشی اساسی در توسعه فرهنگی مذهبی و دینی دارند.

وی افزود: در راستای تحقق قطب فرهنگی و تبدیل شدن به پایگاهی برای انواع خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی، به خصوص با شکل‌گیری مراکز افق، بیش از پیش به سمت ارتقاء و کیفی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها پیش رفته‌ایم، راهبردی اساسی در سطح کشور که قم هم به عنوان یکی از پیشروترین استان‌ها در این زمینه، فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این راستا ارزیابی مستمر کیفیت برنامه‌ها و ایجاد تمهیداتی برای ارتقاء مستمر سطح کمی و کیفی آن بسیار ضروری می‌نماید گفت: لازم است اقدامات مؤثری در این زمینه طرح‌ریزی و اجرا شود و تاکنون هم سیاست اصلی اداره کل اوقاف قم همین مسئله بوده است.
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نخستین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس بقاع متبرکه را با عنوان «جشنواره سراسری سلاله» با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات بقاع متبرکه برگزار کند.
اسکندری خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط و جزئیات جشنواره از سوی سازمان به ادارات کل اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء و مراکز افق بقاع متبرکه سراسر کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: امید است مشارکت فعال در این حرکت نوپا به ثبات تقویت جشنواره و معرفی هرچه بهتر و بیشتر خدمات بقاع متبرکه امامزادگان به جامعه و مسئولین بیانجامد.
وی با اشاره به تقویم زمانی جشنواره گفت: این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی از دهه کرامت امسال شروع شده و مهلت شرکت و ارسال آثار، تا پانزدهم تیرماه سال جاری تعیین شده است.
اسکندری افزود: طی نیمه دوم تیرماه، داوری آثار در مرحله استانی به انجام می‌رسد و پس از آن طی دو هفته، آثار برتر در مرحله کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و همزمان با دهه وقف، مراسم اختتامیه و اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به محورهای اصلی جشنواره سلاله اشاره و ابراز کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه، برنامه‌های اجتماعی، قرآنی و مدیریتی، محورهای این جشنواره هستند.
وی گفت: شماره همراه 09024166384 و تلفن‌های ثابت 02164871212، 02164872206، 02164872207 و 02164872208، برای کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده‌اند.
اسکندری ادامه داد: بقاع متبرکه برای ثبت نام در جشنواره می‌توانند از طریق لینک https://solalefestival.ir/users/signup.php اقدام کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه