English

کاهش سفرهای غیر رسمی با راه‌اندازی پایانه‌های جدید

معاون شهردار قم از کاهش سفرهای غیر رسمی با راه‌اندازی پایانه‌های جدید خبرداد.

کاهش سفرهای غیر رسمی با راه‌اندازی پایانه‌های جدید

به گزارش خبرگزاری موج قم، مسعود طبیبی  نصب دوربین‌های هوشمند در میدان ۷۲ تَن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در چند سال گذشته این میدان به عنوان یکی از پایانه‌های اصلی سفر و میدان ورودی شهر دچار آشفتگی در انتقال مسافر شده بود که باید ساماندهی می‌شد.

وی ثبت نام نکردن مسافران در فهرست‌های بیمه و مسافر را یکی از مشکل‌های انتقال مسافر عنوان کرد و افزود: متاسفانه نام مسافران در هیچ صورت وضعیتی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ثبت نمی‌شد و از نظر امنیت و ایمنی هیچ تضمینی نداشته و می‌توانست عواقب زیادی داشته باشد.

معاون شهردار قم تصریح کرد: در ماه‌های گذشته شورای ایمنی ترافیک استان مصوبه‌هایی برای ساماندهی این میدان داشته و یکی از این مصوبه‌ها، نظارت کامل میدان از طریق دوربین‌های نظارتی است.

وی جابه‌جای دوربین‌های میدان ۷۲ تن و پوشش کامل میدان را مطرح کرد و گفت: همکاران سازمان ترافیک توسط دوربین‌ها پایش دقیق بر روی میدان ۷۲ انجام داده و خودروهای شخصی که زیر تابلوهای توقف ممنوع اقدام به مسافرگیری کرده و توقف زمان‌بری دارند، اعمال قانون می‌شوند.

طبیبی نظارت و اعمال قانون دقیق در میدان ۷۲ را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با این نظارت دقیق مسافران برای انتقال و سفر به داخل پایانه ۷۲ تن هدایت شده و نام آنها در فهرست صورت وضعیت اتوبوس‌ها و خودروهای پلاک “ع” ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال مسافران به داخل پایانه علاوه بر ایجاد ایمنی برای آنها، به کسب کارهای افراد رسمی و دارای مجوز بها داده و ترافیک میدان نیز ساماندهی می‌شود و آرایش و زیبایی در ورودی شهر ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود پوشش کامل میدان توسط دوربین‌ها، به زودی موتورسیکلت مجهز به دوربین هوشمند نیز با کمک شرکت دانش بنیان، نظارت کامل به تمام نقاط را برای ما فراهم کرده و جلوی فعالیت‌های غیر قانونی را می‌گیریم.

این مقام شهرداری قم سپس سیستم حمل و نقلی پایدار را تشریح کرد و گفت: سیستمی در حوزه حمل و نقل پایدار می‌ماند که ذی نفع اصلی بتواند از آن بهره کافی ببرد، در حالیکه باید نفع این نظارت به سمت شرکت‌های مسافربری قانونی برده شود تا گرایش به سمت کسب مجوز و ایجاد کسب وکارهای قانونی حرکت کند.

طبیبی در پایان از راه‌اندازی پایانه پردیسان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم، پایانه پردیسان را نیز به زودی راه‌اندازی کرده و با کمک تاکسی‌های اینترنتی سفر از درب خانه را کاملا شکل داده و هماهنگی‌های لازم با سازمان پایانه‌های مسافربری در تهران انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه