English

حملات باج‌افزاری از آسیب‌زننده‌ترین حملات سایبری هستند

مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم گفت: پیرو دستورالعمل‌های پدافند سایبری و نیز هشدارهای اخیر مرکز ماهر، حمله‌های باج‌افزاری از آسیب‌زننده‌ترین حملات سایبری سال‌های اخیر هستند که لطمه‌های جدی به کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف در داخل و خارج کشور زده‌اند.

حملات باج‌افزاری از آسیب‌زننده‌ترین حملات سایبری هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، جواد غلام پور در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: شدت تاثیر باج افزارها به حدی است که در شماری از کشورها، راهبردهای مشخصی برای پیگیری و پاسخگویی به این حمله‌ها و مهاجمان پشت پرده تدوین و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: رعایت شماری از اقدام‌های پیشگیرانه می‌تواند مانع از دست رفتن اطلاعات و یا محدودسازی اطلاعات از دست رفته شود.

غلام پور برخی موارد مهم برای پیشگیری از حمله‌های باج افزارها را تهیه و نگهداری کپی‌های پشتیبان از اطلاعات به‌صورت آفلاین، بررسی و صحت‌سنجی مداوم نسخه‌های پشتیبان آفلاین، جداسازی و تقسیم بندی شبکه به زیرشبکه‌های کوچک و با دسترسی محدود و کنترل شده، اِعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه در دسترسی‌های لبه‌ی شبکه به ویژه مسدودسازی دسترسی‌های مدیریتی راه دور نظیر RDP/SSH/Telnet و کنسول‌های مدیریتی تحت وب تجهیزات مختلف عنوان کرد.

وی افزود: مسدودسازی پیوست‌های خطرناک در سرویس‌ دهنده‌های رایانامه سازمان، استفاده نکردن از نرم‌افزارهای نامطمئن به‌ویژه برنامه‌های کرک شده و نامعتبر، نصب و بروزرسانی آنتی ویروس در سطح همه‌ سیستم‌های متصل به شبکه، رصد و پایش سرور اکتیودایرکتوری به عنوان مهم‌ترین سیستم در سطح شبکه از دیگر اقدام‌های مهم برای جلوگیری از بدافزارها می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه