English

برنامه‌ریزی ارائه خدمات حرفه‌ای و به‌روز حمل‌ونقلی در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ضمن تصریح تغییر نگاه شهرداری در حوزه حمل‌ونقل از ورود به خدمات حرفه‌ای و به‌روز حمل‌ونقلی خبر داد.

برنامه‌ریزی ارائه خدمات حرفه‌ای و به‌روز حمل‌ونقلی در شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مسعود طبیبی روز دوشنبه در نوزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل بیان کرد: ارائه خدمات حمل‌ونقلی در شهر قم با نگاهی به‌روز و مبتنی بر اصول علمی در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

وی برنامه‌ریزی ارتقای کیفی خدمات مسافر در ناوگان اتوبوس‌رانی بر مبنای مشارکت شهروندان در بهبود خدمات این ناوگان را از اولویت‌های شهرداری قم اعلام و اضافه کرد: اولویت شهرداری قم در اداره ناوگان حمل‌ونقل عمومی بر این است که ترجیحاً به‌جای یک شرکت خصوصی از چند شرکت خصوصی قدرتمند استفاده کند تا با ایجاد رقابت به ارتقای کمی و کیفی خدمات نیز برسیم.

طبیبی اطلاع دقیق از میزان طی مسافت ناوگان اتوبوس‌رانی و همچنین مصرف سوخت از طریق ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی را یادآور شد و ابراز کرد: متأسفانه علی‌رغم افزایش سفرهای درون‌شهری، سهم حمل‌ونقل عمومی کاهش‌یافته است به‌گونه‌ای که تاکسی‌های اینترنتی حجم بالای این سفرها را انجام می‌دهند و این موضوع نمایانگر این واقعیت است که تاکسی‌های اینترنتی این مسئله را ثابت کردند که شهروندان حاضر هستند به‌شرط ارتقای کیفیت هزینه بیشتری برای سفرهای درون‌شهری پرداخت کنند.

طبیبی توجه به اولویت ناوگان تاکسی‌رانی در سهم حمل‌ونقل شهری را از راهبردهای شهرداری دانست و عنوان کرد: در تلاش هستیم تا در نرم‌افزارهای مربوط به تاکسی‌های اینترنتی، اولویتی برای تاکسی‌های درون‌شهری قم اختصاص دهیم تا این افراد زودتر از سایر رانندگان از درخواست سفرها مطلع شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین اظهار داشت: آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش آموزان و سرویس مدارس باید موردبازنگری قرار بگیرد؛ هم‌اکنون تاکسی‌های درون‌شهری سهم چندانی در سرویس مدارس ندارند.

وی با اشاره به‌ضرورت ورود به خدمات حرفه‌ای، گفت: تاکسی گردشگری، تاکسی مارکت و تاکسی ویژه برای پوشش بیماران غیر اورژانسی از مواردی است که اجرای آن به‌صورت جدی در سطح سازمان تاکسی‌رانی قم موردتوجه قرارگرفته است.

طبیبی بی‌نظمی موتورسیکلت‌ها را ازجمله عوامل دخیل در ناهنجاری‌های سیما و منظر شهری عنوان کرد که در شهرداری قم و برای حل این مسئله به‌دنبال انجام مباحثی همچون ارتقای خدمات‌دهی به موتورسیکلت‌سوارها هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم کنترل سرعت و فاصله طولی برای کاهش تصادفات را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم اعلام کرد و گفت: اصلاح سرعت‌گاه‌های غیراستاندارد به همراه اصلاح تابلوها برای بازتابندگی کافی در شب در دستور کار شهرداری قم قرارگرفته است.

طبیبی یادآور شد: در بازبینی تابلوهای شهری ۷۰ مرکز شاخص گردشگری با اختصاص بارکدهای اختصاصی برای متصل شدن مستقیم گردشگران به اماکن توریستی اضافه خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی