English

مهدیی‎اوری در پرتو نماز و امر به معروف و نهی از منکر محقق می‎شود

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: برای اینکه ما بتوانیم مهدی‌یاور باشیم چاره‌ای جز این نداریم که به منشور چهارگانه قرآنی یعنی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم.

مهدیی‎اوری در پرتو نماز و امر به معروف و نهی از منکر محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمحمدتقی حسینی در جمع کارکنان اداره کل اوقاف استان قم، با اشاره به آیات قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: آیات قرآن درباره این فریضه به چند دسته تقسیم می‌شوند، گروهی از آیه‌ها دلالت بر وجوب فریضتین و بعضی دیگر از آیات به کفایی بودن و یا عینی بودن این دو واجب و یک دسته دیگر از آیات بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و دسته دیگر به فواید و آثار امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارند.

وی افزود: در برخی دیگر از آیات قرآن کریم هم به عواقب بسیار بد و شوم ترک فعل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.

جانشین ستاد امر به معروف استان با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران خاطرنشان کرد: این آیه نخست به مبنای کفایی بودن یا عینی بودن فریضتین اشاره می‌کند و ذیل آیه به اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در این آیه اولئک هم المفلحون یعنی فلاح و رستگاری، مختص آمران به معروف و ناهیان از منکر شمرده شده است.

حسینی آیات ۱۱۰ سوره مبارکه آل ‌عمران و ۴۰ و ۴۱ سوره مبارکه حج را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در آیه ۱۱۰ سوره آل ‌عمران ملاک بهترین بودن توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانسته شده و از طرفی فریضتین را بر ایمان به خدا مقدم شمرده است که خود حاکی از اهمیت این دو واجب الهی است؛ در آیات ۴۰ و ۴۱ سوره مبارکه حج نیز خداوند فرموده است اگر می‌خواهید دین را یاری کنید به این منشور چهارگانه یعنی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اضافه کرد: از آنجا که ائمه اطهار(ع) یاری‌کنندگان دین خدا هستند و یاری کردن آنها به عنوان یاری دین خدا تلقی می‌شود می‌توان نتیجه گرفت برای اینکه ما بتوانیم مهدی‌یاور باشیم چاره‌ای جز این نداریم که به این منشور چهارگانه عمل نماییم.

وی با بیان اینکه اسلام خط بطلان بر بی‌تفاوتی کشیده است گفت: بر این اساس بر همه مکلفین واجب است که نسبت به ترک فعل‌ها و انجام منکرات بی‌تفاوت نبوده و در راستای عمل به دستورات الهی گام بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه