English

برگزاری آیین گرامیداشت نمازگزاران شهید افغانستان درقم

آیین گرامیداشت شهیدان نماز جمعه افغانستان روز پنج‌شنبه با حضور گروهی از روحانیان و افغانستانی‌های مقیم ایران در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در قم برگزار شد.

برگزاری آیین گرامیداشت نمازگزاران شهید افغانستان درقم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مدیرکل مهاجرین و اتباع خارجی استانداری قم در این آیین طی سخنانی با اشاره به حوادث تروریستی چند ماه اخیر در کشور افغانستان اظهار داشت: استکبار در هر یک از این حوادث هدف‌های مشخصی را دنبال می‌کند.

عباس شیرمحمدی با اشاره به انفجار در مدرسه سیدالشهدا و همچنین دانشگاه کابل که به شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان افغانی منجر شد گفت: شهیدان این وقایع، شهیدان علم و آگاهی بودند، چرا که استکبار از اینکه جوامع شرقی و کشورهای اسلامی به علم و آگاهی و سوادآموزی برسند، وحشت دارد.

وی همچنین با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران توسط استکبار جهانی خاطرنشان کرد: استکبار چون از توانایی‌های ایران برای رسیدن به پیشرفت مطلع است، اقدام به کُشتن دانشمندان کشور می‌کند.

مدیرکل مهاجرین استانداری قم در ادامه با اشاره به هوش بالای جوانان افغانستان یادآور شد: دشمنان به خوبی می‌دانند، اگر جامعه افغانستان به‌واسطه بهره‌گیری از استعدادهای نسل جوان خود به آگاهی لازم برسد، دیگر امکان اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های خود در این کشور را نخواهند داشت.

شیرمحمدی در بخشی از سخنان خود همچنین عمده‌ترین هدف دشمن از هدف قرار دادن مراکز اقامه نماز جمعه در افغانستان را ایجاد تفرقه و دودستگی میان شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: شهیدان نماز جمعه ولایت‌های قندوز و ننگرهار افغانستان شهیدان وحدت هستند، استکبار از قرار گرفتن مسلمانان در کنار یکدیگر برای پرداختن به مسائل کشورشان و جهان اسلام نگران است، از این رو با اقدام‌های تروریستی سعی در وحشت‌آفرینی دارد تا مردم در تجمع‌ها و نمازجمعه‌ها شرکت نکنند.

مدیرکل مهاجرین خارجی قم همچنین با تاکید بر اینکه ملت بزرگ افغانستان ۴۰ سال جنگیده و تاکنون اجازه نداده و نخواهد داد که اهداف شوم دشمن تحقق پیدا کند بیان داشت: علمای اعلام، نخبگان ملی و دانشگاهیان در خصوص روشنگری و آگاه نمودن مردم افغانستان وظیفه سنگینی بر عهده دارند، و باید علل واقعی به خاک و خون کشیده شدن اجتماع‌ها را تبیین کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری منطقه دست پرورده استکبار هستند گفت: در حال حاضر هشت هزار طلبه و ۲ هزار دانشجوی افغانی در جامعه المصطفی و مراکز آموزش عالی قم تحصیل می کنند، که آنان باید نقشه‌های استکبار را تبیین نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع مشکل‌های اتباع بیگانه در کشور گفت: بسیار ایمان دارم که در دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی بسیاری از مشکل‌هایی که جامعه مهاجران افغانی در بحث ساماندهی دارند مرتفع خواهد شد، نشانه‌های آن را نیز می‌بینیم، امیدواریم که در افغانستان صلح، ثبات و دولت فراگیر تشکیل شود.

در ماه‌های اخیر یک سری انفجار در مساجد افغانستان رخ داده که ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه