English

افزایش ۵۰ درصدی نرخ احداث مدارس خیرساز در قم

مدیرکل نوسازی مدارس قم از افزایش ۵۰ درصدی نرخ احداث مدارس خیرساز در قم خبرداد.

افزایش ۵۰ درصدی نرخ احداث مدارس خیرساز در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن پورگلیان در بیست‌وسومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان طی سخنانی اظهار داشت: ۱۱۴ کلاس درس و ۲۷ هزار و ۹۰۰ مترمربع فضای آموزشی با ساخت ۱۸ طرح به فضای آموزشی استان اضافه شده است.

وی افزود: از سال ۹۹ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از محل مشارکت‌های خیران در ساخت طرح‌های جدید هزینه شده که تعداد قابل توجهی از آنها ابتدای نیمه دوم ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برغم همه این تلاش‌ها، قم رتبه ۲۷ سرانه آموزشی کشور را دارد و با توجه به موضوع مهاجر پذیر بودن این استان، سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی ورودی‌های جدید بودجه لازم است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم با اشاره به راه انداختن پویش‌های مختلف برای جلب مشارکت‌های مردمی ادامه داد: یکی از اساسی ترین مشکل‌ها در زمینه احداث فضاهای آموزشی، زمین می‌باشد که امیدواریم خیران به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این نشست گفت: نگاه عالمانه خیران مدرسه‌ساز به مقوله کار خیر که منجر به ساخت مدرسه می‌شود، توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود و امروزه دانش‌آموزان، خیران را از جهت علمی و فرهنگی الگوی خود قرار می دهند.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: در مدرسه‌سازی نه تنها ابعاد تربیتی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد بلکه ساخت مدارس در کاهش هزینه‌های خانوار مانند سرویس ایاب و ذهاب نیز موثر است و چنانچه خیران حضور نداشتند، آموزش و پرورش نمی‌توانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز با اشاره به تلاش حداکثری برای جذب خیران مدرسه ساز استان بیان داشت: نیمی از مدارس استان به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده، ولی جبران کمبود مدارس در مناطق مختلف، همت بیشتر خیران مدرسه ساز را می‌طلبد.

اجرای سرود دانش‌آموزی و قدردانی از خیران مدرسه ساز از دیگر برنامه‌های بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه