English

تصویب برنامه “قم ۱۴۰۴” در آینده نزدیک

معاون شهرداری قم از تصویب برنامه “قم ۱۴۰۴” در آینده نزدیک خبرداد.

تصویب برنامه “قم ۱۴۰۴” در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن رنجبر در نشست خبری عملکرد ۶ ساله شهرداری قم ، به تشریح بخشی از عملکرد ۶ ساله معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: شهر قم با تاریخچه هفت‌هزارساله و جایگاهی ویژه در جهان تشیع دارد و همچنین حضور بیش از ۱۲۰ ملیت در این شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تأکید دوباره بر اهمیت و جایگاه شهر قم به لزوم تدوین چشم‌انداز برای شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت شهر قم یکی از نخستین برنامه‌های شهرداری در سال ۹۴ و استقرار تیم جدید مدیریت شهری تدوین چشم‌انداز و سند بالادستی تعیین شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: مطالعات چشم‌انداز از اواسط سال ۹۴ آغاز و در اردیبهشت سال ۹۵ در ۶ گزاره به تصویب رسید و بودجه سال ۹۴ نیز در اصلاحیه بر اساس همین چشم‌انداز به بیش از هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته و محقق شد.

وی تدوین چشم‌انداز شهر قم را بر اساس نظرات علما و نخبگان علمی شهر عنوان کرد و گفت: این سند مرجع تصمیم‌گیری برای همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی بوده و باید اقدامات همه ارگان‌ها به‌گونه‌ای تعریف شود که شهر را به سمت تحقق برنامه‌های این چشم‌انداز هدایت کند.

رنجبر به تشریح برنامه راهبردی شهرداری قم پرداخت و تصریح کرد: پس از تصویب سند چشم‌انداز شهر قم، شهرداری نخستین برنامه پنج‌ساله و راهبردی خود را به نام “قم ۱۴۰۰” با ۱۱ برنامه کلان در بخش‌های زیست‌محیطی، حمل‌ونقل و ترافیک، ایمنی و مدیریت بحران، هوشمند سازی و مدیریت شهر تدوین کرد.

وی یادآور شد: در برنامه راهبردی “قم ۱۴۰۰” که با ۱۱ برنامه کلان در قالب ۱۱۳ سیاست و ۵۰۰ طرح تدوین شد، شاخص‌های کمیت شناسی نیز برای آن تعریف شد تا بر اساس ۲۲ شاخص در حوزه‌های مختلف درصد پیشرفت آن به‌صورت مستمر رصد شده و ملاک عملی در تدوین بودجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با یادآوری تحقق برنامه راهبردی ۵ ساله ” قم ۱۴۰۰″ خاطرنشان کرد: دومین برنامه راهبردی پنج سال قم نیز به نام “قم ۱۴۰۴” نیز تدوین‌شده و در حال حاضر در شورای اسلامی شهر در حال بررسی است تا در حوزه برنامه‌ریزی برای ۵ سال آینده ملاک تصمیم‌گیری‌های شهرداری قم قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه