English

ستار احمدوند نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پردیسان:

شهر را با حصار محدود بین احزاب پیش بینی نمی کنیم/سپاه نیرویی انقلابی و مردمی در لباس نظامی است

یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پردیسان گفت: شهر را با یک حصار محدود بین احزاب و تشکلها پیش بینی نمی کنیم.

شهر را با حصار محدود بین احزاب پیش بینی نمی کنیم/سپاه نیرویی انقلابی و مردمی در لباس نظامی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، ستار احمدوند یکی از فرهیختگان استان قم و از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پردیسان دارای سوابق اجرایی در عرصه‌های مختلف است، وی متولد خرداد ماه سال 1350 دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت دولتی و 30 سال خدمت در سپاه پاسداران شامل 25 سال با عنوان مدیریت و فرماندهی و از مدیران برتر و موفق سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با کسب 4 عنوان مدیر موفق و برتر سپاه استان قم در چهار سال و همچنین پاسدار نمونه شدن در سپاه استان می‌باشد.

با توجه به سوابق و فعالیت های این فرهیخته گرامی، گفت و گوئی پیرامون اهداف و برنامه ها در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با وی انجام داده ایم که این مصاحبه را مرور می‌کنیم.

ستار احمدوند در گفتگو با خبرنگار موج از قم، با اشاره به برخی از فعالیت ها و اقدامات و سوابق اجرایی‌اش اظهار داشت: بنده در ماموریت های سراسری در سطح کشور که به قم واگذار می‌شد جز مدیران برتر سپاههای استانی در سطح کشور دارای رتبه بوده ام و لوح تقدیرهای از مسئولین کشوری دریافت کرده ام.

وی بیان کرد: همچنین در سطح استان و خارج از مجموعه سپاه نیز در استانداری و دیگر ادارات در تعامل و از نظر این نهادها و ارگان ها جز برترین ها بوده ام که به واسطه  این موفقیت‌ها لوح‌هایی را از استانداران مختلف و   دیگر مسئولان دریافت کرده‌ام.

ستار احمدوند نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پر یسان در مورد برخی از خدماتش در سپاه پاسداران عنوان کرد: بنده فرمانده حوزه مقاومت در محل و بسیج ادارات و مسئول فرهنگی ناحیه شهرستان قم بوده ام و مسئولیت اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی ابن ابیطالب و در پایان نیز معاون اجرایی فرمانده سپاه استان را برعهده داشته‌ام.

وی در این باره تصریح کرد: سلسله مراتب در مسئولیت های بنده نشان از موفقیت ها در مراحل مختلف دارد و از مسئولیت قبلی تا رسیدن به معاون اجرایی فرمانده سپاه، فلش  سمت رشد و تعالی با هدف خدمت به مردم را نشان میدهد از ناحیه شهرستان به سپاه  استان و در نهایت به معاون فرماندهی رسیده ام.

احمدوند در خصوص بازنشستگی اش خاطرنشان کرد: ابلاغ قانون عدم به کارگیری افرادی که به سن بازنشستگی رسیدند  موجب منفک شدن بنده از سپاه شد  وگرنه علاقه مند به ادامه فعالیت بوده و هستم.

وی در مورد خدمات سپاه در عرصه‌های مختلف بیان کرد: ماموریت در سپاه به ظاهر نظامی است، اما اساس سپاه یک سازمان صرفا نظامی نیست

 سپاه حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هست و در همه عرصه‌ها از محرومیت زدایی و واکسیناسیون  و سیل و زلزله و دیگر موضوعات  در خدمت جامعه و مردم بوده و خواهد بود

وی در مورد رسالت مهم خود در سپاه عنوان کرد: برای شخص بنده بسیار خاص و ویژه بود که من مسئول فرهنگی و اردویی راهیان نور و ماقبل آن فرمانده حوزه بسیج بودم، این فرماندهی بسیج موجب می شد با اقشار مختلف مردم سر و کار داشته باشیم.

احمدوند تصریح کرد: بنده در بسیج ادارت با اکثر ادارات در ارتباط بودم که از جمله آنها شهرداری و همه سازمان های وابسته به شهرداری بود، من با عنوان فرمانده بسیج و در دوره شهرداری آقایان وکیلی امرالهی،  غلام، جانقربان، مرحوم بیات نیز در فعالیت و برنامه های شهرداری و سازمان ها وابسته به آن شرکت میکردم با کارکنان شهرداری و ماموریت‌های آنات در ارتباط و از نزدیک شاهد کارها و فعالیت‌های آنها بودم لذا یک شناخت کلی از نوع فعالیت شهرداری و سازمان ها وابسته به آن را دارم داریم.

وی اظهار داشت: همچنین وقتی مسئول فرهنگی بسیج شدیم برای اجرای تمامی فعالیت های قرآنی و بسیجی و یادواره شهدا و راهیان نور و اوقات فراغت و غنی سازی اوقات جوانان و نوجوان، اعزام۲۰هزارنفر مردم قم به سالگرد امام  تعامل خوبی با جامعه و مردم و ادارات شهر داشتم و با همه اقشار و طیف ها و صنوف مرتبط بودیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم گفت: بیش از 80 درصد از مجموعه فعالیت های من بیرون از مقر سپاه  و بقول بعضی‌ها پادگان بود، ریاست ستاد سالگرد ارتحال امام رحمةالله علیه و راهیان نور بعهده شخص استاندار بود و بنده دبیر و مجری آن بودم،برای اجرای این ماموریت ها  ارتباط خوب و تنگاتنگی با شهرداری و سایر دستگاههای دولتی شهرستان داشتیم و  مدیران استان با بنده در جایگاه معاون فرمانده سپاه و دبیر ستادهای استانی که ریاست آنرا استاندار بعهده داشتند آشنا هستند.

احمدوند عنوان کرد: "فإذا فرغت فانصب"؛وقتی کاری که بعهده ‌ات بود انجام دادی تمام شد قامت راست کن و آماده و مشغول کار دیگری شو، بر همین اساس و با اسناد به این آیه‌ی شریفه  بنده توان ادامه کار را در خو می بینیم و باید ورود پیدا کنم، این احساس وظیفه و تکلیف بر ماست و این توانمندی و ظرفیت را از نظر فکری و جسمی دارم.

وی بیان کرد: بنده در سن 16 سالگی وارد بسیج سپاه شدم و در 47 سالگی در اوج پختگی از سپاه خارج شدم، این سن را میتوان  جوان با تجربه نام گذاشت من برای شورای شهر از این منظر کاندید شدم و اعلام حضور کردم که کارهای زمین مانده را عملیاتی کنم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم در مورد برخی از دغدغه هایش اظهار داشت: در کشور ما قوانین و مقررات و ابلاغیه هایو مصوبات بسیار قوی و خوب وجود دارد که تخصصی و کارشناسی شده است اما در حوزه اجرا مشکل داریم.

وی افزود: برای شورای شهر نیز قانون اساسی اختیارات و وظایف خوبی تعیین کرده که اگر اعضای شورای شهر بتوانند این قوانین را اجرایی کنن،اتفاقات خوب‌ومبارکی نیز روی خواهد داد، اینکه بگوئیم برنامه ای داریم و با مشکلات و کمبودهای قم و به خصوص پردیسان آشنا هستیم به نظر من فقط  نزدیک به سی تا چهل  درصد مسئولیت اعضاء شورا هست و همین درصد هم می تواند ثمربخش باشد ،اصل و مهم حوزه عملیاتی و اجرایی  و نظارت و جلوگیری از انحراف است.

احمدوند در مورد ضرروت همراهی دستگاههای اجرایی با شورای شهر عنوان کرد: قانون اساسی برای شورای شهر اختیارات و

وظایفی را پیش بینی کرده و سایر ادارات دیگر را برای مدیریت واحد و یکپارچه شهری موظف به همکاری با شورای شهر نموده، من با این انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم امیدوارم که دولت انقلابی سر کار بیاید  ما مدیریت واحد و یکپارچه شهری را پیگیری واجرایی کنیم.

وی تصریح کرد:این قانون زمین مانده هنوز اجرایی نشده و باید تعامل میان دستگاهها و شورای شهر اجرایی شود چرا که نصح صریح قانون است، اما از طرف دولت و وزارت کشور تا کنون ابلاغ نشده است، برداشت من این است دولتی که بر سر کار می آید این توان را دارد که قانون را اجرایی کند و کمک زیادی به  شورا وشهرداری میکند برای انجام وظایف  باب بسیار خوبی برای کار در شورای شهر و شهرداری ایجاد می شود.

این کاندیدا گفت: امیدواریم دولت این مصوبه را ابلاغ کند که دست شورا و شهرداری برای اداره شهر باز شود و اگر تعلل و کوتاهی شد با کمک شورای شهر و نمایندگان مجلس لایحه و طرح بدهیم که دولت و مجلس مصوب کنند و ابلاغ شود، مهم ترین و اساسی ترین کار من این است که اگر اتفاق بیفتد فتح بابی برای ارائه خدمات بهتر به شهر و شهر وندان می شود. همانطوری که انقلاب از قم شروع شد این موضوع هم انشاءالله از قمآغاز میشود.

این فرهیخته گرامی با اشاره به برخی از مشکلات شهری افزود: در ارائه خدمات و رفع مشکلات و موانع شهر، یکی از موضوعات مهم ترافیک و پارکینگ است، ما برای حذف پارکینگ از مردم پول می گیریم در حالی مردم شهر ما و زائران  دسترسی به پارکینگ ندارند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: کسی که برای زیارت به قم می آید، با توجه به اینکه محل پارکی وجود ندارد از ماندن منصرف و از شهر خارج می شود و آورده ای برای شهر ندارد، در حالی که می توان بخش خصوصی را تشویق کنیم واحدهای تجاری را تغییر کاربری بدهند و با امتیازات شورای شهر و شهرداری بحث پارکینگ طبقاتی ایجاد شود تا ضمن ایجاد شغل و کسب درآمد مشکلات سرقت و ترافیک حل شود.

وی تاکید کرد: توسعه پارکینگ‌های طبقات موجب درآمد زایی و جلوگیری از ترافیک شهر و سرقت خودرو است و لذا باید اطمینان خاطر به مردم و زائران بدهیم تا به راحتی در سطح شهر تردد کنند و از حجم بالای ترافیک نیز کاسته شود.

احمدوند خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث سرمایه گذاری است، در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی در شهر وجود دارد از جمله پروژه پیامبر اعظم مردم و سرمایه گذاران باید برای مشارکت و سرمایه گذاری ورود کنند.

وی ادامه داد:از طرفی با  وارد کردن اداره راه و شهرسازی و بانکها به این طرح میتوان بخشی از بافت های فرسوده را با انتقال و جابه جایی مردم از بافت های فرسوده به فضاهایی که در پروژه پیامبر اعظم ایجاد می شود را اصلاح کنیم تا نوسازی بافت های فرسوده و رونق کسب و کار اتفاق بیفتد.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: باید فضای سبز را در تمامی مناطق قم از جمله پردیسان توسعه دهیم، ضمن اینکه ایجاد فضاهایی برای حضور زائرین دارای اهمیت است تا  درآمد زایی ایجاد شود و زائرین به جای چادر زدن بتوانند از امکانات خوب و خدمات ارزان استفاده کنند با امتیازاتی که به بخش خصوصی می دهیم زائرسراهایی با هزینه حداقلی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات شهری خاطرنشان کرد: در شهر و شهرداری یکی از مشکلات اصلی، ناکارآمدی و عدم اجرای مصوباتی است که روی آن کار علمی و کارشناسی شده اما مورد بی توجهی قرار می گیرد، بنده حتما به سراغ طرح های کارشناسی شده و زمین مانده می روم.

احمدوند بهره گیری از ظرفیت همه احزاب در شورای اسلامی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما به رای همه احزاب و تشکلها احترام می گذاریم و شهر را با حصار محدود بین احراب پیش بینی نمی کنیم و اجازه خواهیم داد مردم تصمیم بگیرند، اگر وارد شورا شدیم برای انتخابات آتی دیدگاههای خاصی داریم از همه افکار و آرای مردم استفاده می کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم افزود: باید افراد کارآمدتر انتخاب شوند شورای شهر و شهر بیشتر از آن چه نیاز به تخصص داشته باشد به مدیریت و تعهد و سلامت و پاکدستی و کار جهادی نیاز دارد، به طور طبیعی به جای اینکه 4 نفر عضو شورای متخصص و مهندس شهرسازی ومعماری داشته باشیم مدیرانی قوی در عرصه باشند و از همه افراد  متخصص در شهرسازی و معماری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: می توانیم همه کارشناسان و متخصصان را بسیج و از ایده شان استفاده کنیم و بیشتر به مدیریت و متعهد بودن توجه داشته باشیم و این متخصصان محدود به اعضای شورا نباشدو  باید به صورت رسمی از متخصصان و مهندسین استفاده کرد و از ظرفیت رسانه شهر با هزینه حداقلی بهره بگیریم.

احمدوند عنوان کرد: در حال حاضر یک صدا و سیمای استانی داریم که می تواند گوش وچشم و بازوی تبلیغاتی شهر باشد از طرفی نظرات شهروندان رامنتقل کند هم برنامه واز طرف دیگر کارهای برنامه‌ها و اقدامات شهرداری را اطلاع رسانی  کند، اگر بنده عضو شورای شهر شوم هیچ مزایده و مناقصه‌ای برای شهرداری خارج از صدا و سیما برگزار نمی‌کنم و باید رسمی و علنی باشد و با شفافیت حداکثری مردم بدانند چه ظرفیتی در قم و به ویژه در پردیسان وجود دارد.

وی گفت: گاهی طرحها و برنامه‌های شهرداری خوب اطلاع رسانی نمی شود و به دلیل بی اطلاعی شرکت‌ها و سرمایه گذاران قمی از سرمایه گذار و پیمانکار خارج از استان استفاده می شود، در حالی که این ظرفیت در قم وجود دارد و اگر خوب اطلاع رسانی شود بهره آن نصیب شهروندان میشود.

من ظرفیت رسانه سیمای استانی را پای کار شهرداری می‌آورم

وی عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی و علم حرف اول را در دنیا می زند و باید کارها را به صورت غیرحضوری و با استفاده از اینترنت و شهر الکترونیک انجام دهیم و شهروندان درخواست خود را از طریق دفاتر ثبت کند و مابقی موضوعات را شهرداری و کارکنان دنبال کنند، این امر به رفع ترافیک و سلامت کار و از میان بردن فساد اداری کمک می کند و خدمات غیرحضوری، تبعیض ها در صدور پروانه را رفع می کند.

احمدوند با تاکید بر اهمیت توسعه مناطق 8 گانه قم و رفع تبعیض و محرومیت ها اظهار داشت: تمامی مناطق قم نیاز به توسعه متوازن شهری دارند به خصوص پردیسان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و در بسیار از موضوعات باید نگاه مستقلی به پردیسان داشت، این منطقه که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد از سال 75 با مدیریت سازمان مسکن و شهرسازی وقت طراحی و در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی تأسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شده است و در بهمن‌ماه سال ۷۵ به عنوان محدوده خدمات شهری شهر قم اضافه شد، اما علی رغم رشد و توسعه منطقه، همچنان با مشکلات زیادی مواجه است.

وی عنوان کرد: پردیسان، یکی از نقاط مهم است که هنوز با کمبودهای جدی مواجه است و بسیاری از مسئولان به دلیل اینکه در این منطقه ساکن نیستند از مشکلات ریز و درشت آن بی خبرند در حالی که باید زیرساختهای لازم در جهت اسکان این تعداد ساکنین وجود داشته باشد و بتوان رفاه این شهروندان را به لحاظ آموزشی و خدماتی و شهری تامین کرد، در این راستا نیازمند طرح های جدی در مدیریت شهری در راستای توسعه خدمات در پردیسان هستیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درحوزه مدیریت شهری قم، پروژه ها و اهداف وبرنامه ها باید به سمت خدمت بیشتر به شهروندان و رفع مشکلات سوق پیدا کند و از حضور افراد متخصص و نخبه در رفع مشکلات استفاده کنیم، ما در سطح شهر در حوزه زیباسازی شهرو تسهیل درساخت وسازهاو نوسازی و موضوع پیشرفت زیرساختهای حمل و نقل به خصوص مترو نیاز به برنامه‌ریزی در سطح کلان داریم و باید مسائلی چون رفع حاشیه نشینی در شهر و ایجاد فضاهای تفریحی و خدماتی و ارتقای ناوگان حمل و نقل را جدی بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • الماسی

    باسلام.جناب آقای ستاراحمدوند را بنده قریب به۲۵ ساله میشناسم،فردی بسیار مردمی، خوش رو،فعال،کارآمد و دلسوز برای شهرواهالی آن میباشند.انشاء الله در این انتخابات پیروز میدان باشند.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه