English

مراجعه شهروندان به غرفه‌های بازیافت در اسفند ۱۳۹۹ رشد ۲۰ درصدی داشت

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: مراجعه شهروندان به غرفه‌های بازیافت در اسفند ۱۳۹۹ رشد 20 درصدی داشته است.

مراجعه شهروندان به غرفه‌های بازیافت در اسفند ۱۳۹۹ رشد 20 درصدی داشت

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به افزایش آمار جمع‌آوری پسماندهای خشک در ایام پایانی سال، اظهار کرد: این آمار نشان دهنده افزایش سطح مشارکت شهروندان در حوزه جداسازی پسماند خشک و تحویل آن به عوامل مجاز جمع‌آوری پسماند خشک است که بخشی از این افزایش متأثر از فعالیت‌های آموزشی و آگاه‌سازی شهروندان و بخش دیگر نیز تحت تأثیر اقدامات نظارتی و کنترلی برای منع فعالیت عوامل غیرمجاز و جمع‌آوری پسماند در چارچوب‌های استاندارد است.

وی ادامه داد: افزایش مشارکت شهروندان در پایان سال ۱۳۹۹ ، تنها به جداسازی و تفکیک پسماند خشک منحصر نشده است و طبق اطلاعات و آمار که به صورت روزانه ثبت می‌شود، در دیگر بخش‌ها نیز رشد خوبی از جمع‌آوری پسماند و مشارکت شهروندان به دست آمده است.

به گفته میرابراهیمی، تناژ جمع‌آوری شده از درب منازل و صنوف ۱۲ درصد رشد‌، تناژ جمع‌آوری شده توسط خودروهای شب ۱۷ درصد و تناژ تحویلی به ایستگاه‌های مشارکت شهروندی ۲۹ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین با اشاره به استقبال شهروندان از تفکیک پسماند جز ویژه عادی و تحویل به غرفه‌های بازیافت خاطرنشان کرد: تناژ تحویل پسماند جز ویژه عادی همیاران به ایستگاه‌های مشارکت شهرودی ۷۲ درصد رشد داشته است که این امر با توجه به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مستمر محقق شده است.

وی به برگزاری دهمین دوره قرعه‌کشی سالانه همیاران بازیافت همزمان با روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: شهروندان محترم تا اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به ثبت مشارکت خود در طرح تفکیک پسماند در مبدا اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی