English

راه اندازی بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) از راه اندازی بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه خبرداد.

راه اندازی بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه

به گزارش خبرگزاری موج قم، معاون پژوهشی جامعه‌ الزهرا(س) در این آیین، با گرامیداشت یاد و نام شهدا و یوم‌الله ۲۲ بهمن به جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: چیزی که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، شناخت این جایگاه است که به این شناخت می‌توان با رویکردهای متفاوتی نگاه کرد.

ریحانه حقانی اختصاص بخش ویژه به بانوان در خبرگزاری حوزه را اقدام سنجیده و ارزشمندی برشمرد که می‌تواند نمایشگر این پیشرفت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از یک‌سو می‌توان به نگاه رهبر کبیر انقلاب به این جایگاه پرداخت، تاکید کرد: رهبر انقلاب در رابطه با این موضوع یک بیان کلیدی دارند که در عرصه‌هایی به زنان ظلم شده است و نگاه ایشان به بانوان یک نگاه متعالی و بینش بزرگوارانه‌ای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که عرصه‌ای که در اسلام برای زنان محقق می‌شود دقیقا از زبان امام معرفی می‌شود، تصریح کرد: عرصه‌های شناختی که نسبت به زنان اتفاق می‌افتد دقیقا در انقلاب پیاده شده است و رشد و تعالی که امروز زنان در انقلاب اسلامی دارند پیش از آن اتفاق نیفتاده بود.

حقانی با اشاره به پژوهشی در رابطه با میزان رشد جایگاه بانوان بعد از انقلاب، تاکید کرد: در پژوهش‌هایی که در رابطه با رشد جایگاه بانوان انجام‌شده درصد رشد بانوان در جایگاه‌هایی که مبتنی بر آموزه‌های دینی است، بسیار ارزشمند ارزیابی ‌شده است.

وی افزود: تا پیش از انقلاب جایگاه زن مبتنی بر نگاه جنسیتی و هویت ظاهری بانو بوده است؛ اما در انقلاب جایگاه بانو بر اساس عفت، حیا، الگوی حجاب و بر اساس شان و جایگاه انسانی انسان معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار طلبه مشغول تحصیل در جامعه الزهرا(س) حضور دارند، افزود: هیچ زمانی قبل از انقلاب این ظرفیت وجود نداشته است، امروز بانوانی هستند که دانش‌آموخته حوزوی هستند و در کشورهای دیگر مفید و موثر بوده‌اند.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: یک ضلع جایگاه نظام اسلامی است که این موقعیت را به بانوان داده است و از سوی دیگر تلاش بانوان است که موثر بوده و به این جایگاه رسیده‌اند و از سوی دیگر باید اطلاع‌رسانی این مثلث را کامل کند.

در این آیین که با حضور جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و فضای مجازی و مسئولان نهادی‌های حوزوی بانوان برگزار شد، معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدرضا برته مسئول رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه و حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه نیز به ایراد سخن پرداختند.

در این آیین همچنین پیام تصویری بانوان فعال در عرصه رسانه در جهان اسلام از جمله مرضیه هاشمی، دختر دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان، عضو پارلمان ایالتی پاکستان و  مدیر جامعه‌الزهراء هندوستان به مناسبت رونمایی صفحه بانوان خبرگزاری حوزه منتشر شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه