English

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی به شرح زیر است:

خبر درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی موجب تأثر گردید.

پیام افزوده است: ایشان  در طول عمر شریف خود با حضور در مسئولیتهای مهم نظام همچون ریاست قوه قضاییه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات شایسته ای را به نظام اسلامی داشتند.

در ادامه این پیام آمده است: تألیف، تدریس و تربیت شاگردان وارسته از جمله خدمات شایسته ایشان به دین و معارف اهل بیت(ع) می باشد.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود تاکید کرده است: اینجانب این ضایعه را به محضر امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری همچنین حوزه های علمیه و بازماندگان و فرزندان محترم ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات را برای ایشان مسئلت می نمایم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت. پیکر این روحانی برجسته در عصر امروز نیز در قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی  به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه