English

فاز نخست مترو تا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

شهردار قم گفت: فاز نخست مترو تا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

فاز نخست مترو تا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه بازدید رئیس‌کل دادگستری استان قم از پروژه‌های شهری قم اظهار داشت: تمام کوشش ما این است که فاز نخست مترو شامل ۵.۲ کیلومتر از شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری تا اوایل سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود.

شهردار قم افزود: مشکل ما در حال حاضر واگن بوده و در حال در تلاش هستیم و از مسئولان کشوری خواستیم که دو رام واگن مترویی به ما قرض بدهند و از سهمیه ما کم کنند که انشالله بتوانیم اردیبهشت‌ماه این پروژه را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به پروژه خیابان شهید برقعی نیز افزود: تقریباً ۴ پلاک برای تملک باقی‌مانده است و ظرف یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

سقائیان نژاد به پروژه عمار یاسر نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز آماده است که ۵۰۰ متر از آن را آغاز کنیم بااینکه واقعاً آزادسازی این‌ها بسیار مشکل‌آفرین است، اما مردم همکاری دارند و انشالله یکی بعد از دیگری تکمیل می‌شوند.

شهردار قم با اشاره به احداث ساختمان‌های شهرداری مناطق نیز ادامه داد: قصد داریم تا پایان سال ساختمان‌های مناطق سه، دو و هشت راه‌اندازی شود و ساختمان شورا نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از احداث هشت ورزشگاه نیز خبر داد و گفت: دو مورد از این ورزشگاه‌ها تحویل مردم شده است، یکی از آن‌ها مشکل قضایی دارد و باقی پروژه‌ها تا پایان سال‌تحویل داده خواهد شد.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تا پایان سال نزدیک به ۲۰ پروژه شاخص که هرکدام با هزینه‌ای بیش از ۳۰ میلیارد تومانی بوده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ابراز کرد: تله سیژ بوستان علوی تا دو هفته دیگر و شهربازی بزرگ غدیر نیز آماده بهره‌برداری است.

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه