English

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س):

خشکی و آتش‌سوزی درختان جامعه‌الزهرا(س) عمدی نبود

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه علت آتش سوزی درختان جامعه الزهرا(س) در دست بررسی است، گفت: خشکی و آتش‌سوزی درختان جامعه‌الزهرا(س) عمدی نبود.

خشکی و آتش‌سوزی درختان جامعه‌الزهرا(س) عمدی نبود

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم، در خصوص آتش‌سوزی باغ و فضای سبز جامعه‌الزهرا(س) قم که دو روز پیش اتفاق افتاد، گفت: به دلیل بارش‌های بهاری امسال در قم، سطح محوطه ضلع جنوبی جامعه‌الزهرا(س) از گیاه پوشانده شده بود که با گرم‌تر شدن هوا، خشک شده و مستعد آتش‌سوزی بود.

وی افزود: پس از وقوع آتش سوزی به دلیل  وزش باد، خار و خاشاک موجود در این محوطه به سرعت سوخت که البته پس از اعزام ده تیم آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه، آتش‌ مهار شد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه علت وقوع این حادثه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، بیان کرد: آتش‌نشانی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و مسئولین بخش اداری مالی جامعه‌الزهرا(س) در حال  بررسی این موضوع هستند که به محض قطعی شدن ، اطلاع رسانی می شود.

وی درباره  خشک شدن درختان این محوطه اظهار کرد: بخش عمده‌ درختان و فضای سبز این قسمت، تحت تاثیر بارش سنگین برف در سال86 و نیز بی آب شدن قنات جامعه الزهرا علیهاالسلام به دلیل ساخت و سازهای گسترده در مسیر قنات خشک شد.

عباسپور ادامه داد: مسئولین جامعه‌الزهرا(س) چندین‌بار از نهادهای مربوطه درخواست کردند تا در جهت حفظ فضای سبز موجود در جامعه‌الزهرا(س) ، مشکلات آبیاری این فضا برطرف شود اما پیگیری‌ها به نتیجه مطلوبی نرسید.

وی بیان کرد: مرمت و لایه‌روبی قنات توسط جامعه‌الزهرا(س) و با هزینه بالایی انجام و آب این قنات دو سال پیش جاری شد که از این آب برای سیراب کردن فضای سبز و تقویت گلخانه استفاده می شود.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) در پاسخ به این سوال که «عده‌ای گفتند سال‌ها درختان عمدا آبیاری نشده و خشک شدند تا در نهایت دچار حریق شدند، این سخنان را تایید می‌کنید؟»گفت: آتش‌سوزی در جامعه‌الزهرا(س)، هیچ‌گونه ارتباطی با منطقه فضای سبز این موسسه  نداشته و منطقه‌ای خشک و فاقد درختان دچار آتش‌سوزی شده است و سخنان مسئول آتش‌نشانی مبنی بر آتش‌سوزی فضای سبز جامعه‌الزهرا(س) صحیح نیست.

وی در واکنش به پخش کلیپ آتش‌سوزی برخی درختان در ساختمان جامعه‌الزهرا(س) در فضای مجازی بیان کرد: عمده فضایی که دچار آتش‌سوزی شده خشک و فاقد درختان سبز و مثمر بود. البته اطراف آن فضا، درختانی مثل کاج هم وجود دارد که به محض ورود آتش‌نشانی به محل حادثه، آتش توسط آنان مهار شد و به این درختان آسیب چندانی نرسید.

عباسپور تصریح کرد: در این حادثه تعداد کمی از درختان که در مجاورت آتش قرار داشتند آسیب دیدند اما عمده آسیب در بخش خشک محوطه است و در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده، یک درخت کاج خشکیده‌ای دچار آتش‌سوزی شده و به درخت مجاور آن نیز آتش سرایت کرده است.

وی در پایان گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و تا دو روز آینده اعلام خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، حیاط جامعه الزهرا(س) بخشی از باغ سالاریه قدیمی است که از دهه 70 این باغ به چند موسسه و نهاد فروخته شد و بهره بردای عمومی از آن متوقف و درب‌های این باغ به روی مردم بسته شد و ساخت و سازهایی در آن انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه