English

استاندار قم:

امنیت قم، مدیون مشارکت همشهریان است

استاندار قم گفت: همکاری و مشارکت مردم در ایجاد امنیت و آرامش در استان قم تاثیر بسیار زیادی داشته است.

امنیت قم، مدیون مشارکت همشهریان است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یکی از ارکان داوری عملکرد مسئولین هستند، اظهار کرد: انتظار داریم خبرنگاران هم نقاط قوت را ببینند و به افکار عمومی منتقل کنند و هم دغدغه‌های سطح جامعه را به مدیران انتقال دهند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت، مشکلات رفاهی مردم، حقوق شهروندی و ... ازجمله اولویت‌های استانداری است، عنوان کرد: بخش مهمی از این مسائل توسط معاونت سیاسی، امنیتی استانداری پیگیری می‌شود.

استاندار قم از انتخابات پیش‌رو در تاریخ دوم اسفندماه یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای حضور حداکثری مردم در این انتخابات و در راستای هرچه باشکوه برگزارتر شدن آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان قم مواردی که می‌توانست به بحران امنیتی تبدیل شود به خوبی مدیریت شده است، مطرح کرد: ارتباطی که با روحانیت، احزاب، دانشجویان، گروه‌های مردم نهاد و ... شکل گرفته است موجب شده تا یک فضای امنیتی و با آرامش در سایه اعتدال در استان قم شکل بگیرد.

سرمست با اشاره به اینکه امنیت در جامعه کنونی تنها با فعالیت دستگاه‌های امنیتی محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی در استان قم در حوادث مختلف تاثیر بسیاری در شکل‌گیری این امنیت موجود داشته است.

وی با بیان اینکه اگر به نیازهای جامعه پاسخ مناسب داده نشود می‌تواند به مشکلات امنیتی تبدیل شود، تصریح کرد: استان قم بدلیل حساسیت‌هایی که دارد می‌توان برنامه‌هایی را دید که ظرفیت امنیتی شدن را داشت ولی خوشبختانه این اتفاق رقم نخورد.

استاندار قم با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی نیز ظرفیت امنیتی شدن را دارند، یادآور شد: متاسفانه برخلاف آوازه‌های شهر قم شاهد آسیب‌های اجتماعی بسیاری بوده‌ایم که در مرحله اول باید آن‌ها را شناسایی کرده و سپس در راستای پیشگیری آن‌ها اقدام کنیم.

اغتشاشات دی‌ماه در قم به خوبی مدیریت شد

وی با بیان اینکه مدیران باید در مشکلات ورود اجرایی داشته باشند، ابراز کرد: ایده طراحی کارت ملاقات با استاندار برای فعالان اقتصادی و مردم جامعه در استان قم برای نخستین بار در کشور صورت گرفت که پیامدهای مطلوبی را در ادامه خواهد داشت.

سرمست با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلف استان به یک همدلی و همکاری مطلوبی رسیده‌اند، بیان کرد: پاسخگو بودن دستگاه‌های اجرایی ازجمله سیاست‌هایی بوده است که در استان قم اعمال شده و از اصحاب رسانه تقاضا داریم ما را در این راستا همراهی کنند.

وی از راه‌اندازی 445 واحد تولیدی یاد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 172 واحد صنعتی تولیدی با سرمایه 770 میلیارد تومان و اشتغال بیش از 3 هزار نفر راه‌اندازی و توسعه داشته است.

استاندار قم با بیان اینکه صادرات استان نیز یک افزایش 20 درصدی داشته است، تاکید کرد: سهم تسهیلات پرداختی در قالب ستاد تسهیل و رونق تولید نیز نشان‌گر رشد چشم‌گیر استان است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام استان باید شناسایی و دسته بندی شوند، اظهار داشت: تلاش داریم از شروع پروژه‌هایی که بدون مطالعه بوده و می‌تواند در آینده ما را دچار سرگردانی کند جلوگیری کنیم.

سرمست با بیان اینکه آماره ارائه شده در جلسات استان باید طبق نظرات کارشناسی شده و واقع بینانه باشد، عنوان کرد: پروژه فرودگاه قم یکی از پروژه‌هایی است که در استان بلاتکلیف شده و به استخوان لای زخم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال دفاع از حقوق سرمایه گذاران در پروژه فرودگاه قم هستیم، مطرح کرد: فرودگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی استان یک پروژه لازم الاجرا بوده است ولی مشکلات متعددی در مسیر تکمیل کردن آن وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه