English

در چهل و و هشتمین محفل قمپز بیان شد؛

طنز با زبان محلی از ویژگی‌های بارز قمپز است

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان قم گفت: بیان طنز با زبان محلی از اهمیت بسیاری برخوردار است که خوشبختانه قمپز توانسته در این مسیر حرکت خوبی داشته باشد.

طنز با زبان محلی از ویژگی‌های بارز قمپز است

به گزارش خبرگزاری موج قم، ناصر فیض در چهل و هشتمین محفل طنز قمپز اظهار کرد: محفل قمپز از آن دسته جلسات شناخته شده در کشور بوده و توانسته ذوق و سلیقه خود را به تمام مردم نشان دهد.

وی بیان کرد: این ذوق و سلیقه از اسمی که برایش انتخاب شده یا اسمی که بر جشنواره طنزش با نام «سوهان روح» گذاشته‌اند تا طنزپردازانی که برای ارائه آثارشان در این محفل حاضر می‌شوند، مشخص است.

مسؤول دفتر طنز حوزه هنری در بخش دیگری از این محفل درباره لزوم حفظ زبان‌ها و خرده فرهنگ‌های محلی گفت: از ویژگی‌های آثار ادبی و در اینجا طنز با زبان محلی این است که در آینده می‎توان کلمات و اصطلاحات رایج بین مردم را از این آثار احصاء و استخراج کرد تا به این وسیله حفظ شود.

وی یادآور شد: در خصوص فرهنگ و زبان، صرف انتقال سینه به سینه کافی نیست چرا که ممکن است در یک تقطیع نسلی از بین برود و اثری از آن نماند. پاسداران زبان فارسی نه تنها زبان‌ها که خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند.

در چهل و هشتمین محفل قمپز یحیی سلطانی، ریحانه فرضی، رضا عیوضی، حسین زارعی، حسین فیض اخلاقی، نعیمه وافی، حسن بشتاب، مهدی امینی تامه، سعید تارم، حسین صادقی، محمدحسین مهدویان، سید شهاب جدا، سید محمدجواد یثربی آثارشان با موضوع آزاد و یا ویژه موضوع برنامه را برای حاضران قرائت کردند.

علاوه بر شعر و نثرخوانی طنزپردازان قمی و کارشناسی آثار ارائه شده توسط ناصر فیض، پخش نماهنگ‌ طنز و پرده‌خوانی طنزآمیز توسط امیر شفیعی از جمله بخش‌های این محفل بود.

با اعلام دکتر عباس احمدی مجری برنامه و مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم، محفل چهل و نهم قمپز پس از ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه