English

سرپرست مرکز بهداشت استان قم خبر داد:

فعالیت ۷۰ بهورز در قم

سرپرست مرکز بهداشت استان قم از فعالیت 70 بهورز در سطح استان قم خبر داد.

فعالیت 70 بهورز در قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سرپرست مرکز بهداشت استان قم با اشاره به فعالیت بهورزان در استان قم گفت: 70 بهورز در استان قم فعالیت می کنند که 52 نفر آنها خانم و 18 نفر نیز آقا هستند.

وی بیان داشت: این بهورزان در 58 خانه بهداشت در استان قم فعالیت می کنند که عمده وظیفه آنها خدمات رسانی به مردم روستا است.

باقری گفت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در راستای عدالت اجتماعی با اولویت ارائه خدمات ومراقبت های اولیه بهداشتی به مناطق محروم و به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر و ارتقاء سطح سلامت جامعه، با هدف امکان بهره مندی ودسترسی همه مردم به خدمات اولیه وضروری سلامت و همچنین آموزش وتوانمند سازی جامعه در مراقبت از خود وخانواده با مشارکت فعال مردمی نظام شبکه های بهداشتی ودرمانی در سال 1363 شکل گرفت.

وی افزود: در این ساختار خانه های بهداشت به عنوان محیطی ترین واحد بهداشتی در روستا و بهورزان به عنوان خط اول ارائه خدمات اولیه بهداشتی در خانه های بهداشت قراردارند که سرشماری جمعیت منطقه، تشکیل پرونده سلامت و مراقبت های اولیه سلامت به افراد در قالب گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان و واکسیناسیون و مراقبت مادران باردار وخدمات دهان ودندان و درمان های ساده علامتی وهمچنین نظارت بر بهداشت محیط منطقه از عمده وظایف آنان است.

باقری گفت: مهمترین شاخص های عملکردی بهورزان در نظام شبکه از 30 سال گذشته تاکنون کاهش چشم گیرمرگ ومیر کودکان به علت بیماری های واگیر، کاهش مرگ و میر مادران و ارتقاء سطح بهداشت عمومی در روستا ها است که این دستاورد از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی در سطح جهانی به شمار می رود.

سرپرست مرکز بهداشت استان قم عنوان داشت: بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی ارائه خدمت، بهبود استاندارد تجهیزات مورد نیاز، فراهم کردن زیر ساخت های ارائه خدمات الکترونیک در قالب پرونده الکترونیک سلامت، آموزش های ضمن خدمت به منظور به روز بودن دانش و آگاهی و امکان تحصیل در مقاطع دانشگاهی  از جمله مسائلی است که برای بهورزان مورد توجه است.

باقری گفت: به منظور تربیت و آموزش نیروهای مورد نیازِ خانه های بهداشت، مراکز آموزش بهورزی در نظام شبکه تعریف شده است که دانش آموزان بهورزی از افراد بومی واجد شرایط در روستا انتخاب و طی گذراندن یک دوره آموزشی دو ساله در خانه های بهداشت به کار گرفته می شوند.

وی افزود: تا کنون 17 دوره آموزش برگزار شده و دوره 18 آموزش دانش آموزان بهورزی با 15 دانش آموز در حال برگزاری است و برای سال 96 نیز مقدمات جذب 17 بهورز دیگر در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه