English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم :

گیاهان پوششی کم مصرف جایگزین چمن در شهر قم می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کاشت گیاهان پوششی کم مصرف به جای چمن در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

گیاهان پوششی کم مصرف جایگزین چمن در شهر قم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به تغییر الگوی کاشت گیاهان در سطح معابر و شوارع شهر قم افزود: طی مدت دو سال گذشته اولویت ما استفاده از گیاهان متناسب با اقلیم قم و در سنین بالا بوده تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، تلفات کاشت نیز کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه چمن آب زیادی را مصرف می‌کند و پایین بودن میزان تولید اکسیژن چمن و از آنجا که شهر قم در اقلیم بحران آب قرار دارد لذا کاشت چمن در شهر قم به حداقل رسیده و بیشتر از گونه‌های مقاوم به کم آبی و بهینه مصرف کردن آب استفاده می‌شود.

پیام جوادیان با تاکید بر اینکه در گذشته هر جایی که احداث می‌شد ابتدا چمن آن کاشته می‌شد و سپس باغچه برای آن تعریف می‌شد خاطرنشان کرد: اما هم اکنون با توجه به بهینه شدن کاشت ابتدا باغچه و سپس گل و درخت‌های پوششی برای آن تعریف می‌شود که سازگاری با آب و هوای قم داشته باشد و چمن در اولویت دوم و سوم قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: در این راستا از پوششی‌های مختلف مانند انواع فرانکینیا، مغربی و انواع سدوم (ناز) به جای چمن استفاده می‌شود که در پروژه های ۱۵ خرداد، مقداد و بوستان آفتاب می‌توان این نوع گیاهان پوششی را دید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه