English

استاندار قم تاکید کرد:

ضرورت احصاء ریشه های اصلی قاچاق کالا و تلاش برای حل آنها

استاندار قم با اشاره به فاکتورهای موثر در کاهش و یا افزایش قاچاق اظهار داشت: ریشه های اصلی قاچاق کالا بایستی احصاء و برای حل آنها چاره اندیشی شود.

ضرورت احصاء ریشه های اصلی قاچاق کالا و تلاش برای حل آنها

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاندار قم در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان قم طی سخنانی با اشاره به قوانین مرتبط با این امر اظهار داشت: کارشناسی دقیقی نسبت به این قوانین صورت نگرفته است که امیدواریم با اصلاح قوانین شاهد ارتقا اقدامات در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به کشف محموله های مرتبط با قاچاق کالا اظهار داشت: محموله های کشف شده در مقایسه با آمار قاچاق در سطح کشور ناچیز است.

سید مهدی صادقی شرایط جغرافیایی کشور، قوانین بازرگانی و بسیاری از فاکتورهای دیگر را در کاهش و یا افزایش قاچاق دخیل دانست و تصریح کرد: بایستی ریشه های اصلی قاچاق کالا به صورت کارشناسی احصاء و نسبت به حل آنها اقدام شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از برنامه های مبارزه با قاچاق کالا موثر نیستند و به جای کنترل ریشه ای قاچاق کالا تنها به مقابله با معلول می پردازند.

استاندار قم تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی به مردم و شهروندان بایستی سیاست های مقابله با قاچاق خرد را کنار گذاشته و مبارزه در مبادی ورود عمده کالا و اصلاح قوانین موثر در کاهش قاچاق را مورد توجه قرار دهیم.

حسین امیری قمی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری قم نیز با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق کالا در استان قم گفت: مکان مناسبی جهت نگهداری از کالاهای کشف شده وجود ندارد که بایستی اقدامات لازم در این رابطه صورت بگیرد.

امیری ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا بایستی گلوگاه ها و محموله های عمده مورد تمرکز مسوولان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه