English

کاراته امید اول قمی ها برای کسب سهمیه المپیک

امیر مهدی زاده ملی پوش کاراته کا قمی در رقابت های 2017 توانست برسکوی نخست کاراته آسیا قرار گیرد وکاراته رشته ای که قمی ها را به کسب نخستین سهمیه المپیک امیدوار کرده است.

کاراته امید اول قمی ها برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از قم، امیر مهدی زاده بار دیگر بر سکوی اول کاراته آسیا قرار گرفت. این ورزشکار خوش نام قمی سال هاست که برای این رشته افتخار آفریده است .جادارد مسئولین ورزش و المپیک نیم نگاهی به ورزشکاران قمی داشته باشند.

بعد از بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل بود که با تصویب کمیته جهانی المپیک، ورود پنج رشته جدید به این رویداد بزرگ جهانی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، صادر شد و یکی از رشته‌هایی که مجوز المپیک آینده را گرفت رشته کاراته است.

البته در شرایطی که المپیک آینده در سال 2020 به میزبانی یک کشور آسیایی یعنی ژاین و در شهر توکیو برگزار می‌شود، علاوه بر کاراته چهار رشته دیگر از جمله بیس‌بال و ورزش‌های سنگ‌نوردی نیز سهمیه گرفته‌اند و قمی‌ها اگر کمی با برنامه‌ باشند حتی از این دو رشته نیز می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند.

این در حالی است که در تمام سال‌های فعالیت ورزش قهرمانی استان قم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هرگز ورزشکاران قمی در هیچ رشته‌ای موفق به کسب سهمیه این رخداد بزرگ نشده و حالا قمی‌ها امیدوارند که کاراته بتواند طلسم گرفتن سهمیه المپیک را بشکند.

امیر مهدی زاده  ملی پوش کاراته کا قمی در رقابت های 2017 توانست برسکوی نخست کاراته آسیا قرار گیرد وکاراته رشته ای که قمی ها را به کسب نخستین سهمیه المپیک امیدوار کرده است.

رشته‌ای که همواره برای ورزش قم از میادین مختلف داخلی و رقابت‌های متنوع برون‌مرزی افتخار آفرین بوده بار دیگر چند سهمیه حضور در یک میدان آسیایی را کسب کرده تا روند موفقیت‌های خود را همچنان ادامه بدهد.

این رشته ورزشی، کاراته است که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا توانسته از مسابقات کشوری، رقابت‌های بین‌المللی و پیکارهای آسیایی و جهانی برای ورزش قم مدال گرفته و اکنون امید اول قمی‌ها برای به دست آوردن نخستین سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک است.

اکنون که صحبت از کاراته است باید اعتراف کرد که کاراته رشته‌ای است که به واسطه درخشش متوالی آن در میادین داخلی و برون‌مرزی به موفق‌ترین و شاخص‌ترین ورزش رزمی در قم معروف شده و باشگاه‌های زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند و جمعیت سازمان یافته و بیمه شده بسیار بالایی در کاراته قم فعال هستند.

باشگاه‌های کاراته در قم همواره شلوغ و پرکار هستند و اعتماد ویژه‌ای از سوی خانواده‌ها و شهروندان قمی به این رشته ورزشی وجود دارد و در کنار فوتبال که پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی است، می‌توان از کاراته به عنوان دومین ورزش پرطرفدار قمی‌ها یاد کرد که هیچ زمان باشگاه‌ها و مربیان آن نگران کسادی کار خود نیستند.

این رشته آنقدر موفق است که کمتر پیش آمده که در یک رقابت برون‌مرزی از قم نماینده‌ای وجود نداشته باشد، تقریبا در هر اعزام کاراته ایران به رقابت‌های برون‌مرزی به ویژه پیکارهای آسیایی شاهد حضور ثابت کاراته‌کاهای قمی در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف کشورمان هستیم و در رقابت‌های جهانی نیز کاراته‌کاهای قم موفق و شاخص هستند.

در واقع اتفاقات مهمی همچون برگزاری منظم رقابت‌های استانی شامل لیگ و پیکارهای کاراته قهرمانی قم، برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی برای ارتقاء دانش نیروی انسانی فعال در این رشته، استعدادیابی از طریق سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه و همچنین در دسترس بودن باشگاه‌های این رشته از جمله عواملی است که کاراته را به عنوان یک رشته پرطرفدار معرفی کرده است.

از سوی دیگر وجود مربیان با دانش و علاقمند به این رشته در باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف کاراته قم، موجب شده تا استعدادهای این رشته به خوبی پرورش یابند و معمولا با نخستین حضور در مسابقات کشوری، شاهد موفقیت کاراته‌کاهای قم در کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوهای برتر هستیم.

مهدی‌زاده که در ویترین‌ موفقیت‌های خود انواع و اقسام مدال‌ها از میادین داخلی و خارجی را جا نمایی کرده است، با حضور درخشان خود در عرصه قهرمانی، به واقع انقلابی در کاراته قم ایجاد کرد و با دو طلا و یک برنز پر افتخار ترین کاراته‌کای قمی و ایرانی در تمام ادوار پیکارهای جهانی است و اکنون به عنوان ستاره کاراته قم برای سومین بار حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا را تجربه کرد.

مهدی زاده ملقب به مرد انقلابی که درباشگاه مطرح و سازنده قم یعنی باشگاه انقلاب زیر نظر سرمربی با سابقه تیم ملی ایران غلامرضا دباغیان پرورش یافته است.

در تمام سال‌های فعالیت باشگاه کاراته انقلاب در قم، کاراته‌کاهای زیادی از سنین مختلف نماینده قم و کشورمان در میادین مختلف برون‌مرزی نظیر پیکارهای بین‌المللی، آسیایی، جهانی و بازی‌‌های آسیایی بوده‌اند.

کار سازندگی در این باشگاه برای تداوم موفقیت‌های کاراته قم همچنان از سنین پایه ادامه دارد و هر ساله شاهد درخشش کاراته‌کاهای باشگاه انقلاب قم در مسابقات کشوری هستیم و انقلاب با حضور مربیان خوب کاراته قم و استعدادهای تمام رده‌ها برای خدمت به کاراته قم تلاش می‌کند.

 رسول خادم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه