English

ترکیه در سال‌های اخیر از اتحادیه اروپا دور شده است

وزیر امور خارجه اتریش ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را قابل انتظار ندانست و تاکید کرد که این کشور در سال های اخیر از این اتحادیه دور شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با خبرگزاری این کشور تاکید کرد که انتظار ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را ندارد؛ البته بین سران کشورهای اتحادیه اروپا نظرات مختلفی در این باره وجود دارد.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که وی در سال های گذشته دائما شنیده است که مفهوم مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه این است که ترکیه بیشتر به این اتحادیه نزدیک شود اما من به ندرت متوجه این امر شده ام.

به اعتقاد کورس ترکیه در سال های گذشته از اتحادیه اروپا دور شده است. تحولات هفته های گذشته در مقیاس بالا و سرعت زیاد نیز یک بار دیگر مسئله ساز تر شده است.

وی تمایل وین به یک موضع سختگیرانه تر در قبال ترکیه را به مسائل سیاست داخلی در این کشور منوط ندانسته و این مسئله را رد کرده و سیاست کشورش در برابر آنکارا را درست ارزیابی کرد.

وزیر خارجه اتریش مناسبات کشورش با ترکیه را این گونه ارزیابی کرد که همواره بخصوص روابط اقتصادی خوب اما همواره اختلافاتی هم وجود داشته است.

از زمان کودتای نظامی نافرجام در ترکیه و موج پاکسازی ها و بازداشت ها و اخراج ها از طرف رئیس جمهور این کشور در اتحادیه اروپا بحثهای شدیدی درباره آینده مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به راه افتاده است که در این میان دولت اتریش از حامیان سرسخت توقف ادامه مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه