English

اظهار ناامیدی جوزپ بورل درباره ادامه جنگ اوکراین

بورل در سخنرانی ویدئویی خود در کنگره حزب سوسیالیست اروپا گفت: « اتحادیه اروپا باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، زیرا کمک‌های آمریکا به اوکراین به احتمال زیاد کاهش می‌یابد.»

اظهار ناامیدی جوزپ بورل درباره ادامه جنگ اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ادامه یافتن جنگ اوکراین و فرسایشی شدن آن، گفت: «ما با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. اروپا با چالشی مضاعف مواجه است. اول از همه، جنگ اوکراین است که در آن شکست روسیه در آینده نزدیک انتظار نمی‌رود.»

بورل در سخنرانی ویدئویی خود در کنگره حزب سوسیالیست اروپا گفت: «باوجود این واقعیت، اتحادیه اروپا باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، زیرا کمک‌های آمریکا به اوکراین به احتمال زیاد کاهش می‌یابد.»

بورل در ادامه اشاره کرد که دومین چالش جدی پیش‌روی اروپا، بحران کنونی در غرب آسیاست و افزود: «این بحران ناشی از شکست سیاسی و اخلاقی جامعه بین‌المللی است». 
گفتنی است پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا تسلیحات خود را به سمت اوکراین سرازیر کردند. روسیه در آن زمان هشدار داد چنین اقداماتی تنها بر آتش جنگ خواهد افزود.

اکنون در ماه بیستم جنگ و همزمان با شدت گرفتن جنگ در غزه، نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا دیگر تمایل چندانی به تصویب بسته‌های کمکی به اوکراین نشان نمی‌دهند و از سوی دیگر، نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد میزان حمایت عمومی از اوکراین در میان مردم کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه