English

پوتین، اولاند و مرکل اوضاع اوکراین را بررسی کردند

ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند رییسان جمهوری روسیه و فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی سه جانبه، اوضاع اوکراین و تلاش های بین المللی برای حل سیاسی درگیری های شرق این کشور را بررسی کردند.

پوتین، اولاند و مرکل اوضاع اوکراین را بررسی کردند
به گزارش خبرگزاری موج، اتحادیه اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۴ با متهم کردن مسکو به دخالت در امور داخلی اوکراین بویژه درگیری های شرق این کشور در مناطق لوهانسک و دونتسک و مخالفت با پیوستن کریمه به خاک روسیه تحریم های اقتصادی علیه این کشور وضع کرده اند.

بنا به اعلام امروز(جمعه) کاخ کرملین، پوتین، مرکل و اولاند در این گفت وگوی تلفنی از نقض آتش بس در شرق اوکراین ابراز نگرانی کردند. سران روسیه، آلمان و فرانسه همچنین بر لزوم برقراری آرامش در منطقه پر تنش دونباس تاکید کرده و خواستار اجرای توافق های قبلی برای خارج کردن تسلیحات سنگین از منطقه حائل شدند. در این مذاکره همچنین بر اهمیت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در تامین آرامش در مناطق مورد مناقشه تاکید شد. همچنین پوتین اقدام های نیروهای اوکراینی در مناطق شاهد مناقشه را تحریک آمیز اعلام کرد و خواستار توقف این رویکردها شد. رییس جمهوری روسیه از سران فرانسه و آلمان خواست فشار لازم را بر اوکراین وارد کنند تا مفاد توافق های قبلی در باره مناطق شرق این کشور را که زمینه ساز برقراری آرامش است، عملی کند. از سال ۲۰۱۴ با سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه را متهم به حمایت از آنان می کند، کی یف و مسکو روابط پرتنشی داشته اند. جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال ۲۰۱۴ توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است. این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار است، سال ۱۹۵۴ توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه