English

" برگزیت " بر ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت تاثیر ندارد

وزیر انرژی انگلیس تاکید کرد که خروج از اتحادیه اروپا تاثیری بر روند پروژه ساخت دو راکتور هسته‌ای توسط شرکت ‌EDF فرانسه در سایت هسته‌ای هینکلی پوینت انگلیس ندارد.

" برگزیت " بر ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت تاثیر ندارد

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از رویترز، آندریا لیدسام، وزیر انرژی انگلیس روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته انرژی و آب و هوای پارلمان انگلیس گفت: ‌ من معتقدم که چالش ایجاد شده توسط اتریش در مورد نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت هیچ پشتوانه منطقی ندارد و به نظر من این پروژه به هیچ وجه به دلیل خروج ما از اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

اتریش سال گذشته علیه کمیسیون اروپا به دلیل حمایتش از ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت در انگلیس اقدام قانونی انجام داده است و آن را اقدامی علیه هدف اتحادیه اروپا در راستای حمایت از منابع انرژی تجدیدپذیر دانسته است.

تصمیم نهایی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت به دلیل تاخیر در یافتن شریک و منابع مالی مورد نیاز از سوی شرکت برق فرانسه(EDF)نهایی نشده است.

اخیرا و پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نگرانی ها در مورد تاخیر بیشت‌ر در آغاز ساخت نیروگاه هسته‌ای هینکلی پوینت افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه