English

کرسی انگلیس در اتحادیه اروپا به اسکاتلند واگذار شود

رئیس کمیته امور اتحادیه اروپا در مجلس فدرال آلمان از پیوستن اسکاتلند برای ادامه به کار این اتحادیه در قالب ۲۸ عضو استقبال کرد.

کرسی انگلیس در اتحادیه اروپا به اسکاتلند واگذار شود

به گزارش خبرگزاری موج؛ «گونتر کریش‌باوم» رئیس کمیته امور اتحادیه اروپا در مجلس فدرال آلمان از ورود اسکاتلند به اتحادیه اروپا به جای انگلیس حمایت کرد.

وی که از سیاستمداران دموکرات مسیحی و از نزدیکان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است، روز گذشته اعلام کرد که امیدوار است که اتحادیه اروپا همچنان با ۲۸ عضو به کار خود ادامه بدهد و به این منظور انتظار دارد که همه‌پرسی استقلال اسکاتلند با موفقیت برگزار شود.

کریش‌باوم در این رابطه در گفت‌وگو با روزنامه «ولت آم‌زونتاگ» گفت: «ما باید هر چه سریعتر به درخواست پذیرش کشورهای اتحادیه اروپا پاسخ دهیم.»

وی ژانویه ۲۰۱۳ «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس را به تلاش برای فریب اتحادیه اروپا متهم کرده بود. کریش‌باوم سال ۲۰۱۴ هم گفته بود که کامرون می‌خواهد هواداران خروج از اتحادیه اروپا را ساکت کند.

این در حالی است که در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، اسکاتلند هم خواستار جدایی از انگلیس و پیوستن به اتحادیه اروپا شده است. نظرسنجی‌ها حاکی از این است که ۶۲ درصد از اسکاتلندی‌ها از پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه