English

ورود بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی به استان اردبیل

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از ورود بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی به این استان خبر داد و پیش‌بینی کرد شمار مهمانان در روزهای آینده افزایش چشمگیر داشته باشد.

ورود بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر نوروزی به استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ،حسن محمدی ادیب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل، گفت: این استان کمترین کاهش ورود مسافران را نسبت به سال قبل دارد و کاهش حدود ۱۳ درصدی ورود گردشگران با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه رمضان و شرایط آب و هوای روزهای اول سال، طبیعی است.

او افزود: ستاد خدمات سفر استان در روزهای تعطیل ایام عید نوروز در محل نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی فعال است و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد با حضور در آن، شرایط استان را رصد و به کارهای لازم اقدام می‌کنند.

محمدی ادیب با اشاره به بازدید خود از اماکن گردشگری استان طی روزهای اخیر گفت: همه تاسیسات و امکانات استان آماده میزبانی از گردشگران است و از شب گذشته ضریب اشغال مراکز اقامتی برخی شهرستان‌ها به صددرصد رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از ۵۰ برنامه نوروزگاه در سراسر استان با همکاری نهادهای مختلف برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

قائم مقام ستاد خدمات سفر استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: طبق گزارش‌های اعضای ستاد و پیرو اقدامات قبل از سفرهای نوروزی، شرایط مناسبی برای میزبانی از گردشگران نوروزی داریم.

کمال‌الدین میرجعفریان هم در این جلسه افزایش آمار کشوری تصادفات در تعطیلات نوروزی را نگران کننده خواند و گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست شده با حضور پررنگ‌تر در جاده‌ها از بی‌قانونی برخی افراد جلوگیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود در دور دوم سفرهای نوروزی، حضور گردشگران در استان اردبیل افزایش یابد و اعضای ستاد و دستگاه‌های اجرایی استان باید اقدامات خود را تا پایان تعطیلات و عید فطر ادامه دهند.

وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی، بازدیدهای خود را از قیمت و کیفیت اجناس و ارائه خدمات به مسافران افزایش دهند تا شاهد تخلفات و نارضایتی در این حوزه نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه