English

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل:

دولت بخشی از هزینه بیمه روستاییان و عشایر را تقبل می‌کند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: دولت با تقبل بخشی از هزینه بیمه روستاییان و عشایر به دنبال زیرپوشش تمام روستاییان ، کشاورزان و عشایر است تا این قشر از مزایای لازم در صندوق بیمه بهره‌مند شوند.

دولت بخشی از هزینه بیمه روستاییان و عشایر را تقبل می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، عباس علوی اضافه کرد: در همین راستا وبه منظور حمایت از کانون های تولیدی در صدد پوشش بیمه ای گروه‌های مختلف فعال در روستاها نظیر فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و سایر گروه‌ها هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل بیان کرد: در دولت سیزدهم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی از صندوق و افزایش پرداختی مستمری تا ۴۳ درصد شده و امیدواریم همچنان این خدمات با کیفیت و مطلوبیت برای متقاضیان انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از سال ۸۴ گفت: بیمه اجتماعی روستاییان با هدف عبور از کمک‌های حمایتی به خدمات بیمه‌ای برای حفظ عزت خانواده‌ها و تامین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشد.

 

هشتاد و سه هزار اردبیلی زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: از ۱۸۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط روستاییان ، کشاورزان و عشایر این استان ۸۳ هزار نفر زیرپوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

علوی گفت: در حال حاضر ۴۶ درصد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان زیرپوشش بیمه قرار دارند که تلاش می‌شود با توسعه خدمات بیمه‌ای این میزان در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی با اشاره به مزایای عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر افزود: پرداخت مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی از جمله مزایای صندوق بیمه است و محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان به غیر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل اظهار کرد: میزان مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ۶ هزار و ۹۰ نفر است و از سال آینده تمامی اعضای صندوق بیمه به ویژه مستمری‌بگیران استان زیرپوشش بیمه تکمیلی با حداقل هزینه قرار می‌گیرند و از ماه آینده نیز وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به میزان ۱۵۰ میلیون ریال به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

علوی از بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار مادران دارای سه فرزند به صورت رایگان در کشور زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن به ازای هر کودک متولد شده ۲ سال سابقه بیمه برای هر مادر لحاظ می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزان حق بیمه اعضای زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان افزود: میزان حق بیمه در هشت سطح به متقاضیان در نظر گرفته شده که حق بیمه سطح یک ، هفت میلون و ۵۰۰ هزار ریال در سال و سطح هشت هم به عنوان بالاترین سطح بیمه به میزان ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برآورد شده که متقاضیان می‌توانند در ۲ قسط یا بیشتر حق بیمه خود را به صندوق پرداخت کنند.

علوی ادامه داد: اقدامات صندوق با کمک ۲ برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم‌درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایای بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: در سال "مهار تورم و رشد تولید" این صندوق در ماموریتی حساس و خطیر تلاش می‌کند تا حامی تولیدکنندگان و جامعه مولد عشایری و روستایی باشد و از این بخش حمایت‌های لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه