English

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

بی توجهی به هشدارهای هواشناسی، منجر به گرفتار شدن سه کوهنورد در دامنه کوه سبلان شد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل علت جان باختن ۲ کوهنورد در ارتفاعات سبلان را بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی عنوان کرد و گفت: ماموریت سازمان هواشناسی حفاظت از جان و مال مردم در برابر مخاطرات جوی است و لازم است شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.

بی توجهی به هشدارهای هواشناسی، منجر به گرفتار شدن سه کوهنورد در دامنه کوه سبلان شد

، مجید کوهی با ابراز تاسف از جان باختن ۲ کوهنورد در ارتفاعات سبلان اظهار کرد: ماموریت سازمان هواشناسی کشور حفاظت از جان و مال مردم در برابر مخاطرات جوی است و انتظار می‌رود شهروندان نسبت به هشدارهای هواشناسی حساس بوده و با توجه به توصیه‌های هواشناسی، خسارات حوادث و مخاطرات جوی را کاهش دهند.

وی وقوع حادثه در کوه سبلان را نتیجه عدم توجه به هشدارهای هواشناسی دانست و گفت: ۲ روز پیش عدم توجه به هشدارهای شماره ۶۷ و ۶۸ هواشناسی، منجر به گرفتار شدن سه کوهنورد در دامنه کوه سبلان شد و علیرغم اقدامات امدادی فقط یکی از کوهنوردان نجات یافت و ۲ کوهنورد دیگر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به صدور ۲ هشدار زرد و نارنجی هواشناسی در روزهای پنجشنبه ۱۴ دی ماه و جمعه ۱۵ دی ماه و توصیه مکرر به اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات افزود: متاسفانه سه کوهنورد اهل استان آذربایجان شرقی بدون توجه به این هشدارها و بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی، شخصا اقدام به صعود به کوه سبلان کرده بودند که در ارتفاعات سبلان این کوه گرفتار شدند.

وی تصریح کرد: اعضای تیم کوهنوردی مذکور که هر سه از ورزشکاران حرفه‌ای و شناخته شده کشور بوده و سوابق متعددی صعود به کوه‌های ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود داشتند به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه نکرده و صعود خود را به اطلاع مسئولان مربوطه نیز نرسانده بودند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به نوع مخاطره پیش‌بینی شده در هشدارهای هواشناسی اظهار کرد: توجه به توصیه‌های ذکر شده در هشدار نارنجی از جمله خودداری از کوهنوردی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی بخصوص در گردنه‌های برفگیر کاملا ضروری است و شهروندان برای حفظ ایمنی و جان خود باید به این هشدارها توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه