English

همزمان با سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی؛

آغاز به کار نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در اردبیل

نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و دفاع مقدس، با حضور دستگاه‌های فرهنگی در اردبیل گشایش یافت.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، همزمان با سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل روز پنجشنبه در آئین گشایش نمایشگاه کتاب در موزه شهدای این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه افزون بر ۴۰۰ عنوان کتاب و به طور عمده با موضوعات ایثار و شهادت و دفاع مقدس در هفت غرفه در معرض نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی دایر است.

حجت الاسلام سید احمد سعادتی افزود: علاوه بر این، غرفه‌هایی برای معرفی ۳۷ روحانی شهید، ۶ خلبان شهید، ۱۷ زن شهید بمباران‌ها و انقلاب اسلامی ، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سرداران شهید و همچنین شهدای اخیر ناجا و فراجا دایر است.

وی زبان هنر را موثرتر از سخنرانی و منبر توصیف کرد و افزود: در این مجموعه ارزشمند که در داخل یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل فراهم شده، تلاش شده است با استفاده از زبان و ابزار هنر و ادبیات، به ترویج شعائر و ارزش‌های ملی و دینی ملت شهید پرور استان پرداخته شود.

رئوف موسوی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین گفت: سالانه ۵۰۰ عنوان کتاب در استان اردبیل منتشر می‌شود و در این استان ۵۲ ناشر فعال و ۲ چاپخانه معتبر فعالیت می‌کنند و هر ناشر بطور میانگین سالانه ۸۰ عنوان کتاب منتشر می‌کند.

مدیر موزه شهدای استان اردبیل نیز درباره این موزه که در خانه تاریخی مستقر شده، گفت: خانه تاریخی رضازاده با ۹۰۱ متر مربع مساحت و ۸۸۸ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در اواخر دوره قاجار احداث و در بهمن ماه ۷۸ با شماره ۲۵۷۹ در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شده است و کاربری اولیه آن مسکونی بوده و پس از مرمت، مدتی به عنوان ساختمان مرکزی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل استفاده شده و بعد به موزه شهدا تبدیل شده است.

سید سعید اطهر نیاری با نقل خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت با همت و همکاری موزه شهدا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و برخی دستگاه ها و عوامل فرهنگی دیگر دایر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه